کد خبر: ۲۰۰۲۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۶ - ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - 2018 October 12
مدیرعامل بخش موبایلِ سامسونگ گوشی تاشدنی شرکتش را دستگاهی در قامت تبلت تعریف می‌کند که کاربران می‌توانند آن را در جیبشان جای دهند.
به گزارش آی تابناک : مدیرعامل کسب‌و‌کار موبایلِ سامسونگ به‌تازگی در حاشیه‌ی رویداد معرفی گلکسی A7 و گلکسی A9، درباره‌ی گوشی تاشدنی این شرکت و ویژگی‌های جذابِ آن برای مشتریان صحبت‌هایی را انجام داده که شایعه‌ی عرضه‌ی این تلفن‌هوشمند را بیش‌ از پیش تقویت می‌کند.

D.J. Koh، مدیرعامل تجارتِ موبایل شرکتِ سامسونگ در مصاحبه‌ای که انجام داده، از دستگاه تاشدنی شرکت متبوعش به‌عنوان محصولی یادکرده که کاربر در مواقع نیاز می‌تواند از آن در قالب یک تبلت با قابلیت‌های چندوظیفه‌ای بهره ببرد و پس از پایانِ کارش، آن را به مانند یک تلفن‌هوشمند در جیب خود قرار دهد.

وی در ادامه اضافه کرد:

وقتی گوشی تاشدنی را به بازار عرضه کنیم، باید این دستگاه یک معنی حقیقی برای مشتریان داشته باشد. وقتی تجربه‌ی کاربری دستگاه با استانداردهای من مطابقت نداشته باشد، نمی‌خواهم که هرگز چنین محصولی پا به بازار بگذارد.

او بار دیگر در گفته‌های خود به این موضوع اشاره کرد که عرضه‌ی چنین دستگاهی صرفاً نباید یک حیله‌ی بازاریابی باشد؛ زیرا چنین محصولاتی پس از گذشت ۶ تا ۹ ماه از عرضه، به‌کلی از ذهن‌ها پاک می‌شوند و دیگر اثری از آن‌ها باقی نمی‌ماند؛ همچنین رهبر بخش موبایل سامسونگ معتقد است که گوشی تاشدنی آن‌ها باید در مقیاس جهانی در دسترس قرار گیرد؛ زیرا تجربه‌ای که به‌واسطه‌ی Galaxy Round (دستگاهی با صفحه‌نمایش خمیده که تنها در کره‌ی جنوبی در دسترس بود) کسب کرده‌اند، این درس مهم‌ را به‌ آن‌ها یاد داده است.

پس از اینکه سامسونگ در نمایشگاه CES 2013 از صفحه‌نمایش منعطف OLED رونمایی کرد، آن‌ها با جدیت تمام ساخت گوشی تاشدنی را تاکنون دنبال کرده‌اند. Koh ماه گذشته رسماً تأیید کرد که گوشی آتی سامسونگ در سال جاری معرفی خواهد شد؛ بنابراین این امکان وجود دارد که شاهد حضورِ آن در کنفرانس ماه آینده‌ی توسعه‌دهندگان سامسونگ باشیم. اگر چنین چیزی رنگ واقعیت به خود ببیند، می‌توان امیدوار بود که صنعت خمودِ گوشی‌های هوشمند پس از گذشت سال‌ها دوباره با نوآوری جانی دوباره دریابد.

با تمامی این اوصاف، اهالی سامسونگ تنها افرادی نیستند که به ساخت چنین محصولی فکر می‌کنند. طبق شایعات، این احتمال وجود دارد که شرکت چینی هواوی برای نخستین‌بار در ماه نوامبر از دستگاه خمیده‌ی خود رونمایی کند. پس از اینکه هواوی توانست جایگاه اپل را به عنوان دومین تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند در جهان از آنِ خود کند، اکنون به‌نظر می‌رسد که چینی‌ها به هدفی والاتر، یعنی دستیابی به جایگاه نخست که هم‌اکنون در دستِ سامسونگ قرار دارد، می‌اندیشند. افزون بر این موضوع، وقوع چنین اتفاقی باعث می‌شود که هواوی از زیرِ سایه‌ی لقب تولیدکننده‌ی گوشی‌های ارزان‌قیمت در بیایید.

Koh در ادامه‌ی صحبت‌های خود به اهمیت صفحه‌نمایش بزرگ در نزد کاربران اشاره کرد. وی با اشاره به نسل اول گلکسی نوت و انتقادات بسیاری از فعالین حوزه‌ی فناوری به نمایشگر بزرگِ آن، این موضوع را یادآور شد که صفحه‌نمایش بزرگتر اقبال بیشتری را در بازار دارد. اکنون پس از گذشت چندین نسل از تولید گوشی‌های سری نوت، شاهد این موضوع هستیم که تولیدکننده‌های دیگری نظیر اپل و گوگل با گوشی‌های آیفون XS مکس و پیکسل ۳ ایکس ال نمایشگرهای بزرگ را به مشتریانِ خود پیشنهاد می‌کنند. حال در صورتِ ورود گوشی‌های تاشدنی به بازار، علاقه‌مندان به صفحه‌نمایش‌های بزرگ می‌توانند محتوا را در اندازه‌ای بزرگتر از ۶.۵ اینچ نیز تماشا کنند.

در انتها وی گفت:

در ابتدای فروش گوشی تاشدنی، این احتمال وجود دارد که با بازار کوچکی روبرو شویم؛ اما مشخصاً این بازار گسترش پیدا خواهد کرد. من خوشبینم به این موضوع و اعتقاد دارم که نیاز به گوشی تاشدنی وجود دارد.

دیدگاه خود را در این رابطه با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.




منبع : CNET
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار