کد خبر: ۲۰۰۲۲
تاریخ انتشار: ۰۷:۰۴ - ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - 2018 October 12
آزمایش موفقیت آمیز موشک فالکون ۹، دانشمندان اسپیس ایکس را یک مرحله به ارسال موشک نهایی به سوی سیاره مریخ در آینده نه چندان دور نزدیک کرد.

به گزارش آی تابناک : موشک فضایی فالکون ۹، با موفقیت از پایگاه نیروی هوایی واندنبرگ، در کالیفرنیای آمریکا به فضا پرتاب شد؛ در مرحله دوم پرتاب موشک به فضا، نوری فوق العاده در آسمان شب پدیدار شد.


در مرحله اول پرتاب بخشی از موشک از آن جدا و برای استفاده درآینده به زمین ارسال شد، درمرحله دوم پرتاب، بخش تقویت کننده موشک را از اتمسفر کره زمین خارج و به فضای خارج از جو کره زمین هدایت کرد.


بخش دوم پس از اتمام سوخت مخزن در تماس با جو زمین آتش گرفت و از بین رفت. این اولین بار نیست که شرکت اسپیس ایکس موشک فضایی فالکون ۹ را آزمایش می‌کند، اما در دور قبل آزمایش در فلوریدای آمریکا انجام شده بود.


کارشناسان اعلام کرده‌اند ارسال موشک‌های ساخت شرکت اسپیس ایکس به فضا بسیار ارزان‌تر از موشک‌های ساخت سایر شرکت‌هاست، زیرا قسمت‌هایی از بدنه موشک قابلیت استفاده دوباره دارد و پس از بازگشت به زمین دوباره می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.


پرتاب این موشک تنها چند روز پس از توییت جنجالی ایلان ماسک و جریمه ۲۰ میلیون دلاری و اجبار به استعفای او از رئیس هیئت مدیره شرکت خودرو سازی تسلاموتورز انجام شده است.


ماسک، متهم است که درخصوص شرکت خود اطلاعات نادرست و گمراه کننده ارائه کرده است.


مقام‌های اسپیس ایکس در نظر دارند از این موشک در آینده برای ارسال فضانورد به سیاره سرخ و سایر ماموریت‌های طولانی مدت درعمق فضا استفاده کنند.


موشک فالکون ۹، دارای ابعادی بزرگ و با قابلیت حمل محموله‌های سنگین به فضاست و می‌تواند در زمینه مسکونی کردن سیاره مریخ در آینده بسیار اثرگذار باشد.

منبع:Dailymail

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار