کد خبر: ۲۰۰۲۱
تاریخ انتشار: ۰۷:۰۳ - ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - 2018 October 12
محققان دانشگاه کالیفرنیا اخیراً بستری ساخته اند که به کمک آن، می توان حرکات به نمایش درآمده در ویدیو کلیپ های یوتوبی را به هوش مصنوعی آموزش داد.

به گزارش آی تابناک : این بستر از بینایی کامپیوتری و یادگیری تقویتی برای آموزش مهارت های موجود در این کلیپ ها به هوش مصنوعی بهره می گیرد. تا به این لحظه، محققان قادر به آموزش 20 حرکت آکروباتیک مانند پشتک زدن و برخی هنرهای رزمی به هوش مصنوعی بوده اند.


در این متد جدید نیازی به استفاده از موشن کپچر نیست که معمولاً برای انتقال حرکات انسانی به فرم دیجیتال استفاده می شود؛ از جمله نمونه های موشن کپچر می توان به حرکات ضبط شده لبران جیمز برای بازی ویدیویی NBA 2K18 یا نقش آفرینی اندی سرکیس در سه گانه ارباب حلقه ها به جای کاراکتر گالوم اشاره کرد.

بستری که محققان دانشگاه کالیفرنیا فراهم آورده اند کار خود را با تحلیل ویدیو آغاز می کند تا ژست های به نمایش درآمده در هر فریم را درک کند. سپس یک کاراکتر شبیه سازی شده، با استفاده از یادگیری تقویتی به تقلید از حرکات می پردازد. این سیستم همچنین می تواند تصویری واحد از یک شخص در حال حرکت ثبت کرده و نزدیک ترین خروجی آن حرکت خاص را پیش بینی کند.

مهارت ها به صورت مستقیم از ویدیوها آموخته می شوند و سپس می توان از آنها در کاراکترها و محیط های گوناگون استفاده کرد. از یکی از همین مهارت ها برای آموزش به یکی از شبیه سازهای اطلس استفاده شد؛ ربات انسان نمای بوستون داینامیکس که سال گذشته با مهارت های آکروباتیک و پشتک زدن خود، توجه بسیاری را جلب کرد.




منبع : VENTUREBEAT
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار