کد خبر: ۲۰۰۱۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۶ - ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - 2018 October 11
بامداد امروز شرکت ریزر در کنفرانسی اختصاصی دومین اسمارت فون اختصاصی خود Razer Phone 2 را به صورت رسمی معرفی کرد.

به گزارش آی تابناک : این اسمارت فون در واقع علاوه بر اینکه نواقص و انتقادات مطرح شده توسط کاربران را در نظر گرفته، امکانات جذاب جدید و بسیار مناسبی را نیز به همراه خواهد داشت. اسمارت فونی که قرار است "ویژگی های گیمینگ را با پرچمدار استاندارد اندرویدی ترکیب کند".

برای شروع معرفی این گوشی بهتر است از بارزترین ویژگی های آن که مربوط به گیمینگ و مختص بازی خور هاست شروع کنیم. نمایشگر این گوشی از نوع IGZO LCD با رزولوشنQHD و اندازه 5.7 اینچی است که بر خلاف بسیاری از اسمارت فون های روز دنیا نسبت تصویر 16:9 دارد و ریزر نیز بر این عقیده استوار است که این نسبت تصویر بهترین ساختار برای گیمینگ است. در مقابل این نمایشگر 50 درصد نور زمینه بیشتر (580 نیت در برابر 470 نیت نسخه سال قبل) دارد و در صحنه های تاریک نیز عملکرد بسیار بهتری به نسبت نسل قبل خواهد داشت.

به مانند نسخه اول ریز فون، در مدل 2018 نیز نرخ نوسازی صفحه نمایش 120 هرتز است که باعث حذف لگ ها و انقطاع های تصویر در هنگام بازی ها خواهد شد. علاوه بر آن این نمایشگر از استاندارد HDR و همچنین طیف گسترده رنگی DCI-P3 برای جلوه های بصری بهتر در هر دو حالت بازی و تماشای ویدئو خواهد داشت.

در بخش پردازنده نیز از چیپست Snapdragon 845 استفاده شده است که برای خنک سازی آن لوله های گرمایی حاوی بخار به کار برده شده و تا این اسمارت فون هیچ گاه در گلوگاه های گرمایی گیر نکرده و بالاترین عملکرد را داشته باشد. با استفاده از این ساختار کارایی این چیپست افزایش بسیار زیادی خواهد داشت که می‌تواند منجر به کسب امتیازات بالایی در بنچمارک ها شده و آن را هم ردیف اسمارت فون هایی مانند OnePlus 6T و یا بالاتر قرار دهد.

در بخش حافظه نیز 8 گیگابایت به عنوان حافظه رم و 64 گیگابایت در بخش حافظه ذخیره سازی مورد استفاده قرار گرفته است که البته امیدواریم نسخه با حافظه های بیشتر نیز عرضه شوند تا بتوان برای افرادی که علاقه زیادی به نصب بازی های متعدد روی اسمارت فون خود را دارند هیچ گونه محدودیتی ایجاد نشود. البته یک درگاه میکرو اس دی نیز برای افزایش در نظر گرفته است ولی همانطور که می‌دانید مطمئناً این درگاه به سرعت حافظه های داخلی UFSدستگاه نخواهد بود.

RazerPhone2-04
RazerPhone2-10
RazerPhone2-03
RazerPhone2-01
RazerPhone2-02

یک دستگاه گیمینگ معمولاً مصرف انرژی بالاتری از دستگاه های معمولی دارد و ریز فون 2 نیز از این قاعده مستثنی نیست. به همین جهت شرکت سازنده برای اینکه بتواند تا حد ممکن در خیال کاربران خود را راحت کند از یک باتری قدرتمند 400 میلی آمپر ساعتی در آن استفاده کرده است که حالا می‌تواند با استفاده از فناوری +QuickCharge 4.0 به سرعت شارژ شود.

همچنین قابلیت شارژ بیسیم Qi تا حداکثر توان 15 وات برای Razer Phone 2 در نظر گرفته شده که با استفاده از استند بسیار زیبای به نام Chroma قابل دستیابی خواهد بود. این استند زیبا در کناره ها به LED های RGB مجهز شده است تا هر چه بیشتر حس تجهیزات ویژه گیمینگ را به کاربر منتقل کند و البته باید قیمت 99 دلاری آن را نیز در نظر داشته باشید که به صورت جداگانه از محصول به فروش خواهد رفت.

RazerPhone2-09
rzr-stand-3
rzr-stand-2
rzr-stand-1

البته باید حدس زده باشید که با توجه به فناوری شارژ بیسیم باید جنس بدنه دستگاه از نوع شیشه باشد و قاب دستگاه همچنان از نوع آلومینیوم CNC شده است و به عنوان یک پیشرفت مناسب به نسبت سال گذشته قابلیت مقاومت در برابر آب و گرد و غبار IP67 نیز به دستگاه اضافه شده است.

در واقع اگر نسل قبلی اسمارت فون ریزر را در کنار نسخه دوم بگذارید در نمایش روبرو شاید چندان متوجه تغییرات نشوید و فقط نسخه دوم  کمی عرض بیشتر داشته و مکان و نوع سنسور دوربین آن عوض شده باشد. البته لوگوی ریزر در پشت دستگاه نیز به یک بک لایتRGB رنگ مجهز شده است که خود را با نور Chroma هماهنگ می‌کند. در راستای هماهنگ سازی نورها در Razer Phone 2 هدفون های با رابط USB-C دستگاه نیز مجهز به LED RGBشده اند که البته آنها نیز به صورت جداگانه با دستگاه به فروش می‌رسند. پس همانطور که انتشار داشتیم جای جک قدیمی استاندارد 3.5 میلی متری در این اسمارت فون نیز خالیست.

اما بالاخره به قسمت متحول شده این اسمارت فون ها می‌رسیم. دوربین ها در پشت این دستگاه این بار و با توجه به رویه روز بازار به صورت دوگانه خواهد بود که توسط سنسورهای ساخت شرکت سونی ساخته شده اند. دوربین اصلی رزولوشن 12 مگاپیکسلی با فوکوس از نوعDual Pixel خودکار و لرزشگیر اپتیکال خواهد بود که لنز با دیافراگم f/1.75 در جلوی آن قرار گرفته و سنسور دوم نیز همان 12 مگاپیکسل ولی این بار از نوع تله فوتو دو برابری با دیافراگمf/2.6 است.  ریزر فون 2 توانایی فیلمبرداری 2160p با نرخ 60 فریم بر ثانیه را خواهد داشت و اگر در تنظیمات گوشی رزولوشن 1080p را انتخاب کنید می‌توانید نرخ ضبط تصویر را تا 120 فریم بر ثانیه بالا برده و تصاویر آهسته را نیز ضبط کنید.

دوربین جلویی دستگاه تفاوت چندانی با نسل قبل نکرده است و همچنان شاهد استفاده از یک سنسور 8 مگاپیکسلی با فوکوس ثابت و توانایی ضبط ویدئوهای 1080p در نرخ 60 فریم بر ثانیه خواهیم بود.

از دیگر ویژگی های مثبت این گوشی استفاده از دو اسپیکر قدرتمند استریو در جلوی دستگاه است که با استفاده از آمپلی فایر های جداگانه و استفاده از تکنولوژی Dolby Atmos عملکردی بسیار عالی خواهد داشت.

نسخه سیستم عامل این گوشی نیز اندروید 8.1 اوریو است که البته مسئولان شرکت قول داده اند آخرین نسخه اندروید را به زودی برای این گوشی عرضه کنند. البته نرم افزار ویژه و جدیدCortex App نیز برای افزایش هر چه بیشتر کارایی گیمینگ دستگاه در نظر گرفته شده و جایگزین نرم افزار Game Booster سال قبل خواهد شد. این نرم افزار قابلیت بهینه سازی های مخصوص بازی و تنظیم رزولوشن دستگاه را دارد و حتی با استفاده از آن می‌توانید نرخ فریم و همچنین سرعت کلاک پردازنده دستگاه را نیز تنظیم کنید.

RazerPhone2-14
RazerPhone2-13
RazerPhone2-11
RazerPhone2-12
RazerPhone2-10
RazerPhone2-06
RazerPhone2-09
RazerPhone2-08
RazerPhone2-07

با توجه به توضیحات فوق اگر شما در خارج از ایران قرار داشته و توانایی سفارش آنلاین این محصول را دارید می‌توانید با پرداخت 800 دلار/850 یورو/780 پوند و متناسب با محل زندگی خود آن را سفارش داده و اگر هم مایل باشید نسخه ویژه آن با طراحی متفاوت Satin با قیمت های 900 دلار/ 950 یورو/ 880 پوند را نیز در نظر داشته باشید که به زودی آماده سفارش و تحویل به بازار خواهد شد.

البته همانطور که گفتید استند شارژ بیسیم این دستگاه با قیمت 100 دلار و به صورت جداگانه به فروش خواهد رفت و همچنین ریزر کاورهای چرمی اختصاصی Kevlar Case را نیز با قیمت های 40 و 50 دلار برای این گوشی عرضه می‌کند که اگر از جمله افراد حساس باشید نیز می‌توانید محافظ شیشه نمایشگر را نیز با قیمت 20 دلار به صورت جداگانه سفارش دهید.





منبع : شهر سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار