کد خبر: ۲۰۰۱۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۰ - ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - 2018 October 11
به‌گفته‌ی رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، امواج دکل‌ها و آنتن‌های تلفن همراه مضر نیست و مردم نباید نگرانی از این بابت داشته باشند.

به گزارش آی تابناک : حسین فلاح جوشقانی، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در نشستی با استاندار چهارمحال‌وبختیاری و در خصوص نگرانی‌های مردم از  امواج مضر دکل‌ها و آنتن‌های تلفن همراه به کنترل شدن این امواج براساس استانداردهای لازم اشاره کرد و گفت:

مردم شهری و روستایی نباید نگران تشعشعات آنتن‌های تلفن همراه باشند، چون این امواج بر اساس میزان استاندارد بوده و نصب این تجهیزات در نقاط شهری و روستایی ضرری ندارد. درحالی‌که سال‌های گذشته دیدگاه مثبتی در خصوص دکل‌هایBTS تلفن همراه وجود داشت و آن را عامل موثری در آنتن‌دهی و ارتقای کیفیت ارتباطات می‌دانستند؛ اما متاسفانه  امروز وجود چنین دکل‌هایی نگرانی‌هایی در مردم ایجاد کرده است که باید در این خصوص اطلاع‌رسانی لازم انجام شود.

به پیشنهاد رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، مراکز علمی و دانشگاهی از جمله دانشگاه شهرکرد می‌توانند در مورد این موضوع تحقیق کرده و با برگزاری همایش‌های علمی در خصوص مضر نبودن امواج آنتن‌های تلفن همراه به مردم اطمینان دهند.

فلاح جوشقانی در ادامه‌ی صحبت‌های خود با اشاره به ارزیابی زیرساخت‌های مخابراتی و فناوری اطلاعات در چهارمحال‌وبختیاری افزود:

تلاش‌های خوبی در این خصوص انجام گرفته است، اما همچنان در برخی از روستاها و محورهای ارتباطی استان پوشش‌دهی تلفن همراه مطلوب نیست.

 اقبال عباسی، استاندار چهارمحال‌وبختیاری نیز در این نشست اعلام کرد باید با تهیه‌ی تولیدات رسانه‌ای در مورد بی‌خطر بودن تشعشعات آنتن‌های تلفن همراه اطلاع‌رسانی کرد تا نگرانی مردم در این خصوص برطرف شود. او همچنین با تأکید بر خدمات‌رسانی بیش از پیش به مردم شهرها و روستاهای استان در خصوص دسترسی به اینترنت و شبکه‌ی تلفن همراه گفت:

گرچه پراکندگی سکونت‌گاه‌های استان، خدمات‌رسانی به مردم را با مشکل مواجه کرده است، اما انتظار می‌رود در این خصوص اهتمام بیشتری به کار گرفته شود.

عباسی در این نشست که با هدف رفع مشکلات ارتباطی و موانع طرح‌های تلفن همراه این استان برگزار شده بود، توجه به ظرفیت‌های حوزه‌ی IT در رونق اشتغال‌زایی را امری ضروری دانست و گفت:

چنین موضوعی در استان مغفول مانده است و می‌طلبد مسئولان مربوطه در این خصوص، اقدامات لازم را انجام دهند.





منبع : زومیت 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار