کد خبر: ۲۰۰۰۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۷ - ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - 2018 October 11
بنابر ادعای دو شاکی، دوربین‌ تلفن‌های هوشمند آیفون 7 پلاس، آیفون 8 پلاس، آیفون ایکس، آیفون XS و آیفون XS Max حق ثبت اختراعشان را نقض کرده.

به گزارش آی تابناک : این دو فرد بر این عقیده‌اند که تلفن‌های یاد شده از پتنتی کپی برداری کرده‌اند که آن‌ها پیشتر آن را به ثبت رسانده بودند.

در این طرح شکایت اعلام شده که بسیاری از ویژگی‌های به کار رفته در تلفن‌های هوشمند اپل که از دوربین‌های دوگانه استفاده می‌کنند نشان دهنده‌ی کپی برداری از پتنت ثبت شده‌ی آن‌هاست که در سال ۱۹۹۹ روی آن کار می‌کردند.

«یانبین یو» و «ژونگژوان ژانگ» شاکیانی هستند که قصد دارند شرکت آمریکایی را به دادگاه بکشانند. آن‌ها بر این عقیده‌اند که پتنت ثبت شده در کشور آمریکا با شماره‌ی ۶،۶۱۱،۲۸۹ مربوط به آن‌هاست و موضوع آن «استفاده‌ی دوربین‌های دیجیتال از چند سنسور و چند لنز» است که می‌تواند تاثیر بسزایی در بالا رفتن کیفیت عکس‌ها داشته باشد.

در این مقاله به این موضوع پرداخته شده که چگونه استفاده‌ی یک دوربین دیجیتال از چند سنسور و چند لنز باعث می‌شود که کیفیت عکس‌ها بهتر از گذشته شوند. گرفتن عکس‌های مختلف با همه‌ی لنز‌ها و ادغام عکس‌ها برای تولید یک عکس واحد در این پتنت توضیح داده شده.

آیفون XS

این پتنت در سال ۲۰۰۳ مورد تایید قرار گرفته است. یعنی پنج سال قبل از مطرح شدن پتنت استفاده‌ از چند لنز و سنسور در دوربین تلفن‌های همراه توسط اپل که در سال ۲۰۰۸ اتفاق افتاد. شاکیان همچنین بر این عقیده‌اند که شرکت اپل با استفاده از PrimeSense و LinX Imaging موفق شد همه‌ی سیستم‌های مطرح شده در اختراع شماره‌ی ۶،۶۱۱،۲۸۹ را پیاده‌سازی کند.

موضوع عجیب دیگر اینجاست که پتنت شماره‌ی ۸،۱۱۵،۸۲۵ که مربوط به اپل بود به خاطر اختراع ثبت شده توسط شاکیان پرونده در ابتدا مورد قبول واقع نشد. این موضوع نشان می‌دهد که شرکت آمریکایی از وجود این پتنت مطلع بوده است.

حالا «یو» و «ژانگ» به دنبال دریافت غرامت از جانب اپل هستند. اپل هنوز هیچ واکنش رسمی به این موضوع نشان نداده است و باید دید این شکایت به کجا کشیده می‌شود.




منبع : WCFTECH 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار