کد خبر: ۱۹۹۹۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۲ - ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - 2018 October 10
بالغ بر ۲۰۰ میلیون دستگاه هوشمند به دستیار صوتی هوشمند گوگل اسیستنت تجهیز شده و کاربران از ان استفاده می‌کنند.
به گزارش آی تابناک : یکی از قدرتمندترین و بهترین دستیارهای صوتی در جهان گوگل اسیستنت (Google Assistant) بوده است که با وجود آن، کاربران قادر هستند در کنار گوشی هوشمند خود از سایر دستگاه‌های الکترونیکی و هوشمندشان نیز استفاده کرده و با بهره‌گیری از دستورهای صوتی، به انجام کارهای موردنظر خود برسند.

حالا به‌تازگی تحقیقات صورت گرفته نشان می‌دهد که دستیار صوتی اختصاصی گوگل معروف به گوگل اسیستنت (  Google Assistant ) برروی بیش‌تر از ۲۰۰ میلیون دستگاه هوشمند اعم از گوشی و تبلت نصب و استفاده شده است.

این دستیار صوتی که برای نخستین بار در ماه مه سال ۲۰۱۶ میلادی برروی گوشی‌های اختصاصی گوگل یعنی سری گوشی‌های هوشمند پیکسل ارائه و منتشر شده بود، خیلی زود به یکی از پرطرفدارترین ابزارهای هوشمند توسعه داده شده از سوی این شرکت تبدیل شد و هرروزه به تعداد طرفدارانش نیز اضافه شد.

حالا بعد از گذشت دو سال، گوگل اسیستنت با استفاده برروی گوشی‌های برندهای مختلف نظیر سامسونگ، گوگل، لنوو، ال جی و غیره بالغ بر ۲۰۰ میلیون کاربر دارد و توسط تعداد زیادی از شرکت‌های تکنولوژی و تولیدکننده موبایل نیز بهره‌برداری شده است.

یکی دیگر از کاربردهای بسیار مهم آن در اسپیکرهای هوشمند گوگل هوم مینی و گوگل هوم ماکس است که از استقبال بی‌نظیری از سوی کاربران برخوردار شده و به نظر می‌رسد در آینده مورد استقبال بسیار بیش‌تری نیز قرار بگیرد.

بر اساس یافته‌های پژوهش‌های انجام شده، کاربران از دستیارهای صوتی بیش‌تر به‌منظور تنظیم ساعت زنگ‌دار، برقراری تماس تلفنی، ارسال پیام کوتاه و سفارش آنلاین و از راه دور غذا و گل استفاده کرده‌اند که در این میان، دستیار صوتی و هوشمند گوگل اسیستنت بیش‌تر از همه پاسخ‌دهی مناسب، سریع و درستی را برای خود به ثبت رسانیده است.

در میان دستیارهای صوتی توسعه داده شده توسط شرکت‌های مختلف تکنولوژی، دستیار صوتی گوگل اسیستنت برروی پلت‌فرم گوشی‌های هوشمند در مقایسه با پلت‌فرم اسپیکرهای هوشمند گوگل هوم موفق‌تر عمل کرده است.



منبع : فون آرنا 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار