کد خبر: ۱۹۹۹۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۵ - ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - 2018 October 10
اینکه بالاخره سونی و مایکروسافت کنسول های جدید و از نسل کاملاً بروز شده و متناسب با نیازها و تکنولوژی روز می‌سازند یا نه طی 5 سال گذشته همواره یک سوال بزرگ بوده که اگرچه بسیاری پاسخ آن را مثبت می‌دانند ولی هیچ گاه شرکت ها به صورت دقیق پاسخ آن را نداده اند.
به گزارش آی تابناک : با این وجود در جریان مصاحبه ای مدیر عامل شرکت سونی این مورد را به صورت واضح مشخص کرده که این شرکت در حال ساخت سخت افزار جدید در حوزه کنسول بوده و آن هم PS5 است.

برای سالیان متمادی تصور عموم بر این بود که بالاخره سازندگان کنسول های بازی مانند سونی، مایکروسافت و نینتندو روز به روز باید دستگاه های خود را بروز کرده و کنسول های بازی جدید عرضه کنند؛ ولی با گذشت زمان زیادی از آخرین نسخه کنسول های محبوب و عدم رونمایی محصولات جدیدتر این تصور کم کم رنگ باخته و تفکر همگان به این سمت حرکت کرد که شاید استراتژی و برنامه ریزی شرکت ها در این سمت و سو است که بازی ها به سمت نمایش و بازی کردن آنلاین بروند و دیگر نیاز به این نباشد تا هر بازی خوری در منزل خود آخرین نسخه از کنسول های بازی را به همراه داشته باشد.

عدم عرضه کنسول فیزیکی معایب و مزایای خود را دارد. برای مثال از مزایای این طرح می‌توان به عدم نیاز به خرج هزینه زیاد برای خزید کنسول فیزیکی و همچنین دیسک های بازی آن اشاره کرد و یکی از معایب بزرگ آن نیز این است که همواره نیاز به آنلاین بودن است و برای بازی کردن شما باید اجازه شرکت ها را برای وارد شدن به محیط بازی دریافت کنید و این مورد بسیار وابسته به ارتباطات اینترنت و البته کشور شما با سرویس های ارائه بازی آنلاین دارد که شاید برای کاربران ایرانی دردسر های مضاعفی را نیز همراه خود داشته باشد.

در همین راستا و در جریان مصاحبه ای با مجله Financial Times مدیر عامل شرکت سونی آقای کنشیرو یوشیدا بر این مورد مهر تأیید زده است که شرکت مطبوع ایشان برنامه های مدونی برای عرضه یک سخت افزار جدید در حوزه بازی دارد. اگرچه به صورت مستقیم در این مصاحبه نام PS5 و یا مشابه آن از زبان آقای یوشیدا شنیده نشده است ولی به هر حال می‌توان با توجه به زمانی که در آن قرار داریم شانس بسیار زیادی برای عرضه این دستگاه قائل باشیم.

البته پیش از این نیز خبرهایی در خصوص برنامه های این شرکت برای عرضه کنسول جدید منتشر شده است که نمی‌توان مانند PS4 Slim و یا PS4 Pro آنها را تنها یک بروزرسانی دانست ولی در جریان همین خبرها هم به این مورد اشاره شده است که شاید عرضه این کنسول ها تا 3 سال آینده اتفاق نیفتد و شاید بهترین زمان برای عرضه آنها سال 2020 و یا 2021 باشد.





منبع : شهر سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار