کد خبر: ۱۹۹۷۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۳ - ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - 2018 October 09
مدیرکل مرکز واردات و امور مناطق آزاد گمرک کشور اعلام کرد بیشتر موبایل‌های وارداتی از گمرک ترخیص شده و حدود ۱۰۰ هزار گوشی در حال ترخیص از گمرک است.

به گزارش آی تابناک : «علی معقولی» ادامه داد که ۹۰ درصد کالاهایی که وارد گمرک می‌شوند در کمتر از سه روز ترخیص می‌شوند و بیشتر کالاهایی که با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی وارد و در گمرک توقیف‌ شدند مشکلاتی نظیر نگرفتن کد رهگیری و مشکل بین وارد کننده و بانک‌ها داشتند.

معقولی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما عنوان کرد که اکنون حدود ۱۰۰ هزار گوشی تلفن همراه در گمرک باقی مانده که آن نیز در حال ترخیص است:

«بیشتر گوشی تلفن‌های همراه وارداتی به دلیل قیمت گذاری در انبارها مانده‌اند. گفته می‌شود ۲۰۰ کانتینر تجهیزات رایانه‌ای به دلیل اختلاف ارزش گذاری در گمرک مانده، اما چند برابر این میزان در این مدت از گمرک خارج شده است. از 22 فروردین امسال دولت مصوب کرد، ثبت سفارش فقط از طریق بانکی انجام شود و همه کالاهای وارداتی پیش از این تاریخ، اجازه ترخیص داشتند.»

ترخیص موبایل

معقولی درباره ارزش‌گذاری کالاهای وارداتی در گمرک توضیح داد که پیش از اختصاص ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی، واردکنندگان خواهان ارزش گذاری کمتر کالا در گمرک بودند اما پس از آن گمرک با درخواست‌های مکرر واردکنندگان مبنی بر افزایش قیمت‌گذاری کالاها روبرو شد.

او توضیح داد که در گمرک ارزش گذاری واقعی انجام می‌شود و هیچ کالایی به دلیل ارزش‌گذاری در گمرک متوقف نشده است چرا که صاحب کالا می‌تواند کالا را از گمرک ترخیص و پس از آن به پرونده اختلاف در ارزش گذاری رسیدگی شود: «روزانه بیش از ۴ هزار اظهار در گمرک داریم و فقط ۲ درصد توقیف کالا در گمرک بیش از معمول است. ۹۰ درصد کالاهایی که وارد گمرک می شوند کمتر از سه روز ترخیص می شوند.»

معقولی با بیان اینکه ممکن است برخی کالاها برای قیمت گذاری به دقت بیشتری نیاز داشته باشند گفت:

«نباید توقیف کالاها در گمرک به دلایل دیگر را به مسائل گمرکی ربط دهیم زیرا گمرک تابع بخشنامه های دیگر دستگاه هاست.اگر کالاهایی که با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی وارد شده‌اند و در گمرک باقی مانده‌اند، کد رهگیری و کارهای دیگر را انجام داده باشند گمرک پاسخگو است اما دلایل دیگر توقیف را باید از دستگاه‌های دیگر پیگیری کرد.»

مدیرکل مرکز واردات گمرک معتقد است که بیشتر کالاهایی که با ارز دولتی وارد و در گمرک توقیف شدند به دلیل نگرفتن کد رهگیری و مسئله بین وارد کننده و بانک‌ها توقیف شده‌اند.




منبع : دیجیاتو 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار