کد خبر: ۱۹۹۷۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۶ - ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - 2018 October 09
گوگل در پی بهبود امنیت مرورگر کروم در نسخه های بعدی است اما این مسئله ممکن است روی برخی سایت ها تاثیرات منفی داشته باشد.

به گزارش آی تابناک : در سال های گذشته همه سایت ها برای انتقال داده‌ از سرور به مرورگر از پروتکل HTTP استفاده می کردند که در آن داده ها رمزنگاری نشده و از امنیت کافی برخوردار نیستند. در سال های اخیر پروتکل جدید HTTPS توسعه پیدا کرد که به لطف رمزنگاری داده ها، امنیت بیشتری را فراهم می آورد. یکی از شرکت های صادر کننده این تاییدیه ها سیمانتک بود اما گوگل به بهانه سهل انگاری این شرکت در صدور تاییدیه های HTTPS، در نسخه جدید کروم پشتیبانی از آنها را قطع خواهد کرد.

مشکل اینجاست که به گفته «اسکات هلم»، محقق امنیتی صدها مورد از سایت های پربیننده دنیا هنوز از تاییدیه های HTTPS سیمانتک قدیمی استفاده می کنند که سابقه آنها به قبل از سال ۲۰۱۶ بازگشته و با کروم ۷۰ که هفته آینده از راه می رسد، سازگاری ندارند. در میان این سایت ها، پورتال های دولتی کشورهایی نظیر هند و آمریکا نیز دیده می شود. کروم ۷۰اعلام این تصمیم از سوی گوگل باعث شده شرکت هایی نظیر فراری و «داسو سیستمز» (کمپانی توسعه سالیدورک) نیز سایت های خود را به تاییدیه های جدید ارتقا دهند.

قابلیت دیگری که برای کروم ۷۰ در نظر گرفته شده به هشدار صفحات نا امن مرتبط است. هنگامی که کاربر قصد وارد کردن اطلاعات در یک صفحه HTTP را داشته باشد، علامت «Not Secure» به رنگ قرمز در می آید تا توجه کاربر را به عدم پشتیبانی آن از پروتکل HTTPS و خطرات امنیتی بالقوه جلب کند.

از دیگر قابلیت های احتمالی این نسخه می توان به امکان استفاده از رابط برنامه نویسی کاربردی (API) شناسایی شکل، پشتیبانی از بلوتوث وب و حسگر اثر انگشت در سیستم عامل های مک و اندروید اشاره کرد.




منبع : انگجت 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار