کد خبر: ۱۹۹۷۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۹ - ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - 2018 October 09
از 5 سال پیش و زمان انتشار کنسول بازی Play Station 4 تا کنون چندان شاهد فروش نسه های غیر قانونی آن نبوده‌ایم، اما از زمانی که راه های شکستن قفل امنیتی و نصب نرم افزارهای جانبی بر روی این کنسول کشف شد این روند دچار تغییر شده است.
به گزارش آی تابناک : سونی نیز به شدت مصمم است تا با این موارد شدیدترین برخوردها را داشته باشد و در جدیدترین اقذام خود این شرکت ژاپنی آقای اریک اسکیلز را به جرم فروش نسخه غیر قانونی کنسول PS4 در سایت eBay و سایت شخصی خود راهی دادگاه کرده است.

آقای اسکیلز به دلیل نقض قوانین کپی رایت سونی و Digital Millennium از طریق استفاده از ترفندهایی برای دور زدن قفل کنسول و نصب بازی‌های قاچاق شده مانند Call of Duty: WWII و God of War بر روی آن راهی دادگاه خواهد شد. نکته جالب ماجرا اینجاست که آقای اسکیلز بابت کار خود هیچگونه خجالتی هم نداشته است. سونی برای جمع آوری عدله کافی جهت شکایت از این فرد دو دستگاه کنسول از طریق وبسایت و آگهی وی خریداری کرده بود، به همراه این دستگاه‌ها برگه‌هایی ارائه شده بود که نحوه دور زدن قفل امنیتی دستگاه و نصب غیرقانونی بازی‌ها بر روی آنها چاپ شده بود و جمله‌هایی مانند " از بازیها رایگان لذت ببرید" و تشویق مردم به دور زدن روش‌های قانونی استفاده از بازی‌ها در آن دیده مبشد. 

هنوز مشخص نیست سونی در ازای محکومیت این فرد چه خسارتی از وی درخواست خواهد کرد، اما شکی نیست که رقم بسیار گزافی در انتظار آقای اسکیلز خواهد بود. در خبرها آمده است که این اولین اقدام رسمی سونی علیه شکستن و دور زدن قفل امنیتی کنسول PS4 بوده و این شرکت قصد دارد تا از این فرصت استفاده کرده و پیام مهمی به همه کسانی که قصد استفاده از این روش‌های غیر قانونی را دارند منتقل کند. حتی کسانی که از روش‌های مختلف Mod در بازی‌های مختلف استفاده میکردند و قصد فروش کارهای خود را داشته‌اند میتوانند در این ماجرا با دردسر مواجه شوند. آیا شما با حرکت سونی در جلوگیری از استفاده غیرقانونی از کنسول PS4 موافق هستید؟ آیا تاکنون از کنسول‌هایی که به این روش‌ها در آنها بازی نصب شده بود استفاده کرده‌اید؟ نظرات خود در این رابطه را با ما درمیان بگذارید.




منبع : سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار