تاریخ انتشار: ۱۴:۳۱ - ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - 2018 October 09
ستاری گفت: کسب و کارهای فعال در حوزه تاکسی اینترنتی باید از شهرداری مجوزهای لازم را دریافت کند.
به گزارش آی تابناک : سورنا‌ ستاری معاون علمی فناوری ریاست جمهوری در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه مشترک با شهرداری تهران و در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت تاکسی‌های اینترنتی اظهار کرد: این استارت‌ آپ‌ها جزء کسب و کارهای فن‌آورانه هستند و باید مجوزهای‌ لازم را از شهرداری اخذ کنند.

معاون علمی فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه هیچ‌گاه بحث واگذاری تاکسی‌های اینترنتی به شهرداری مورد بحث نبوده است، گفت: کسب‌ و کارهای‌ نوینی‌ که در حوزه تاکسیرانی‌ کار می‌کنند باید بتوانند موافقت شهرداری را بگیرند و این استارت آپ‌ها با مجوز شهرداری می‌توانند فعالیت خود را ساماندهی کنند.

ستاری درباره چگونگی توسعه فعالیت‌های استارت آپی‌ اظهار کرد: برای شرکت‌های دانش بنیان و استارت‌ آپ‌ها هیچ محدودیتی وجود ندارد و برای تصمیم‌گیری درباره شرکت‌های دانش بنیان منعطف‌ عمل می‌کنیم.

شهرداری متولی حمل و نقل درون شهری است
همچنین در ادامه این مراسم محمدعلی افشانی شهردار تهران درباره‌ مراکز نوآوری در جمع خبرنگاران گفت: شهرداری به دنبال تحقق شعار زیست پذیری شهر است و برای افزایش شاخص‌های آن سعی می‌کنیم نقش‌آفرین باشیم.

شهردار تهران با بیان اینکه شهرداری ساختمان‌ها و مجموعه‌های ناکارآمد را به معاونت علمی واگذار کرده است، گفت: این دو نهاد با همکاری یکدیگر‌ سبب رشد فعالیت‌های استارت‌ آپی‌ خواهند شد.

افشانی درباره‌ درخواست شهرداری مبنی بر واگذاری حوزه حمل و نقل به آنها بیان کرد: بحث واگذاری در هیچ جای شهرداری مطرح نبوده است اما توجه به این نکته ضروری است که متوجه شویم شهرداری متولی حمل و نقل درون شهری است.

وی ادامه داد: تاکسی‌ها باید پروانه خود را از سازمان تاکسیرانی‌ دریافت کنند؛ شهرداری درباره موضوع واگذاری هیچ صحبتی نکرده است و این موضوع هنوز در دولت مطرح نشده است.

شهردار تهران با بیان اینکه حمل و نقل نقش حاکمیتی دارد، گفت: هر زمانی که لازم باشد شهرداری وارد عمل می‌شود و اوضاع تاکسیرانی‌ را سر و سامان می‌بخشد.




منبع : باشگاه خبرنگاران جوان 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار