کد خبر: ۱۹۹۷۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۷ - ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - 2018 October 09
معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور گفت: چند ماه است که کارخانه‌های نوآوری در تهران شکل گرفته و ابعاد بزرگی دارند و بیش از ۴ هزار کارآفرین در آنجا مشغول به کار خواهند شد.
به گزارش آی تابناک : سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در مراسم امضای توافقنامه همکاری میان معاونت علمی و شهرداری تهران که در معاونت علمی درحال برگزاری است با بیان اینکه آموزش در آینده تغیر می‌کند،گفت : مفاهیم دانشگاه و دبستان متحول خواهند شد.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با اشاره آموزش در سطح شهر اظهار کرد: در شهر هوشمند باید همواره از برنامه های تلفن همراه استفاده کرد و با دانش جدیدی آشنا شد مفهموم شهر هوشمند به معنای این است که شهروندان آن هر روز در حال آموزش هستند.

وی درباره شهر تهران اظهار کرد : تهران یکی از ۵۰ شهر فناوری است که می‌تواند به فناوری بالا دست پیدا کند کمترین شهری را پیدا می‌کنید که با این حجم نیروی انسانی متخصص و کارآمد و خدمات روبه رو باشد.

ستاری ادامه داد : پتانسیل نیروی انسانی جوان و متخصص در تهران وجود دارد و بخش خصوصی به دنبال حضور پر رنگ در تهران است.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه چگونه می‌توان تهران را به شهر هوشمند تبدیل کرد، گفت: چند ماه است که کارخانه های نوآوری در تهران شکل گرفته و ابعاد بزرگی دارند و بیش از ۴ هزار کارآفرین در آنجا مشغول به کار خواهند شد.

وی با اشاره به تفاهم نامه معاونت علمی و شهرداری تهران گفت: ایجاد محلی برای تجمع استارت آپ ها و استفاده از بافت های حاشیه شهر جز مفاد این تفاهم نامه است.

ستاری با بیان اینکه طبق این برنامه از جوانان می‌توان حمایت کرد، گفت: به کمک این برنامه می‌توانیم برای جوانان در هر شهری اشتغال‌زایی کنیم تا از هجوم آنها به داخل تهران جلوگیری شود.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با بیان اینکه آینده این شهر در برج سازی در مال سازی نیست، گفت: آینده تهران در نوآوری است و درآمد آینده شهر از ایده جوانان خواهد بود؛ به زودی در سطح شهر اتفاقات بزرگی خواهد افتاد به گونه ای که هر روز سرویس جدیدی ارائه شود.

وی با بیان اینکه در مراکز نوآوری شتاب دهنده ها فعال می‌شوند، گفت : تمام تسهیلات در اختیار شتاب دهنده ها قرار می‌گیرد ما نمی‌توانیم شرکت های کوچک را در بافت فرسوده مستقر کنیم بلکه آن شتاب دهنده اصلی است که کار اصلی را انجام می‌دهد

ستاری ادامه داد: دلیل آنکه شتاب دهنده ها مستقر می‌شوند آن است که اگر شرکت نوپایی شکست بخورد مشکل زیادی برای او بوجود نیاید.



منبع : باشگاه خبرنگاران جوان 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار