کد خبر: ۱۹۹۶۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۸ - ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - 2018 October 09
در عرض کمتر از چند سال آینده آرزوی دیرینه انسان برای سفر دوباره به قمر زیبای کره زمین، با پیشرفته‌ترین فناوری‌ها انجام می‌شود.

به گزارش آی تابناک : شرکت فضایی اسپیس ایکس اعلام کرده است درنظر دارد با استفاده از موشک BFR (Rocket Big Falcon) یک توریست به مدار کره ماه ارسال کند؛ البته شرکت اسپیس ایکس و مالک آن ایلان ماسک درباره اینکه چه کسی بلیط این سفر ماجراجویانه را خریداری کرده است، صحبتی نکرده اند.


اولین مسافر توریست فضایی به کره ماه به وسیله شرکت اسپیس ایکس به فضا فرستاده می‌شود و شرکت اسپیس ایکس رکوردی فوق العاده در این زمینه خواهد داشت.

موشک BFR وسیله نقلیه بزرگ پرتابی درحال ساخت بوده که برای انتقال افراد به عمق فضا و سفر‌های طولانی مدت فضایی طراحی شده است، این موشک فوق العاده قدرتمند دارای ۳۱ موتور و ظرفیت حمل ۱۵۰ تن بار درفضاست.

موشک BFR قرار است سفینه‌های باربری را درسال ۲۰۲۴ به سیاره مریخ ارسال کند، همچنین بر طبق تصمیمات گرفته شده موشک بدون سرنشین به فضا پرتاب شده و پس از انجام آزمایش و تست‌های پروازی همراه با آن فضانورد به فضا ارسال شود.


قسمت بالایی موشک BFR با ۴۰ کابین، ظرفیت حمل ۶ فضانورد را دارد. موشک از بخش‌هایی مختلف تشکیل شده است که برخی از آن‌ها قابلیت استفاده دوباره را دارند. سوخت این موشک حدود ۱۲۰۰ تن اکسیژن مایع است که برای پرواز از زمین به ماه کافی است.


ایلان ماسک سرمایه گذاری بزرگی در این پروژه  انجام داده است و شکست آن ضرر چند صدمیلیون دلاری به شرکت اسپیس ایکس خواهد زد.

اسپیس ایکس هدف از این طرح را عملی ساختن آرزوی سفربه فضا برای انسان‌ها اعلام کرده است. نیل آرمسترانگ نخستین انسانی بود که برکره ماه قدم گذاشت، به دنبال او باز آلدرین جزو اولین فضانوردانی بودند که برسطح کره ماه درسال ۱۹۶۹ قدم نهادند.

رقیب‌های سنتی شرکت اسپیس ایکس، ناسا، آمازون و ویرجین گالاکتیک هم در پروژه‌های مشابه در حال اجرای طرح ارسال توریست و فضانورد به سایر سیاره‌ها هستند.


از جمله این طرح‌ها ساخت قمری مصنوعی دراطراف کره زمین از سوی ناساست که مانند پایگاهی برای ارسال سفینه‌های فضایی و فضانوردان عمل خواهد کرد همچنین دانشمندان درحال طراحی و اجرای طرح ساخت ایستگاه فضایی جدید در آسمان هستند، زیرا درآینده نه چندان دور زمان مفید استفاده از ایستگاه فضایی بین المللی پایان می‌یابد و به ناچار باید از مدارخارج شود.



منبع: Dailymail

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار