کد خبر: ۱۹۹۵۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۶ - ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - 2018 October 08
سرکار گفت: محصولات نانوی ایران به ۴۰ کشور صادر می‌شود و به واسطه همین صادرات می‌توانیم پیشرفت داشته باشیم.
به گزارش آی تابناک : سعید سرکار دبیر ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در نشست خبری یازدهمین نمایشگاه فناوری نانو که در محل ستاد فناوری نانو در حال برگزاری است با اشاره به افتتاحیه نمایشگاه نانو گفت : شنبه ۲۱ مهر ماه یازدهمین نمایشگاه با حضور تمام مجموعه‌های فعال آغاز می‌شود.
دبیر ستاد توسعه فناوری نانو با اشاره به بخش های مختلف نمایشگاه گفت: نهادهای ذیربط حوزه فناوری نانو، بخش دانشجویی و دانش آموزی و شرکت‌های فعال در عرصه نانو در این نمایشگاه حضور دارند.

هدف از تدوین سند نانو
وی درباره سند نانو گفت: در سند ده سال اول فعالیت‌های آموزشی و پزوهشی و ساخت زیرساخت های مناسب هدف ما بوده است در این برنامه به دنبال توسعه زیرساخت های مختلف بوده ایم

سرکار با بیان اینکه سند ده سال دوم به تجاری سازی توجه دارد، اظهار کرد،: در این سند به صادرات محصولات نانو توجه داریم بازار ۸۰ میلیونی داخل برای شرکت ها کوچک است و آنها باید به بازار خارجی وارد شوند

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو ادامه داد: دنیا باید بپذیرد ایران در حوزه نانو توانایی دارد و از امسال نمایشگاه به تجاری سازی توجه بسیاری دارد.

مهمترین دستاورد در نمایشگاه نانو
وی با اشاره به برنامه امسال نمایشگاه گفت: با اولویت توسعه صادرات محصولات نانو نمایشگاه برگزار می‌شود و میزبان صاحبان صنایع هستیم تا آنها با ظرفیت توسعه صنعتی نانو تکنولوژی آشنا شوند

سرکار با اشاره به توسعه بازار شرکت‌ها اظهار کرد: مخاطبان اصلی نمایشگاه شرکت‌ها هستند و نمایندگان مجلس و مسئولان باید در این نمایشگاه حضور داشته باشند اما توسعه بازار و صادرات اولویت است

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو درباره حضور هیئت های بین المللی از ایران گفت: در برنامه ریزی‌ها مقرر شده است که هیئت‌های تجاری به ایران بیایند و در همین راستا هیئت‌هایی از۴۰ کشور جهان مانند از کره، مالزی، اندوزی، روسیه، ارمنستان و... به ایران می‌آیند.

وی با بیان اینکه در برخی از کشورهای جهان توسعه بازار نانو را در اختیار گرفته‌ایم، گفت: در چین ۴ دفتر ایجاد شده است و فناوری ایران را به چین برده‌ایم و به کمک چینی ها پروژه‌هایی انجام گرفته است.

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو درباره صادرات گفت: به ۴۰ کشور محصولات ایران صادر می‌شود و به واسطه همین صادرات می‌توانیم پیشرفت داشته باشیم.





منبع : باشگاه خبرنگاران جوان 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار