کد خبر: ۱۹۹۱۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۶ - ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - 2018 October 06
براساس گزارش برخی از کاربران احتمال دارد آپدیت ویندوز ۱۰ اکتبر ۲۰۱۸ در حین به‌روز رسانی، برخی از فایل‌های شخصی شما را حذف کند.

به گزارش آی تابناک : آخرین آپدیت ویندوز ۱۰ اکتبر ۲۰۱۸، ویندوز را به نسخه‌ی ۱۸۰۹ ارتقا می‌دهد. براساس گزارش برخی از کاربران، این آپدیت باعث حذف شدن همیشگی و دائمی برخی فایل‌های شخصی کاربران شده است. 

چند روز قبل، آپدیت اکتبر ویندوز ۱۰ مایکروسافت منتشر شد. از نظر فنی، این به‌روزرسانی با شماره‌ی بیلد ۱۷۷۶۳ منتشر شده است و نسخه‌ی ویندوز را به عدد ۱۸۰۹ ارتقاء می‌دهد. دستگاه‌های سرفیس، روز سه‌شنبه‌ی هفته‌ی قبل، این به‌روزرسانی را دریافت کردند. اما اولین کاربرانی که این به‌روزرسانی را دریافت کردند، متوجه حذف برخی فایل‌ها در فولدر Documents و همچنین حذف برخی تصاویر از فولدر Pictures شدند.

ویندوز 10

با توجه به گزارش این کاربران، ممکن است سایر کاربران تمایل داشته باشند از آپدیت‌شدن سیستم خود جلوگیری کنند تا تکلیف روشن شود. برای متوقف‌کردن آپدیت اکتبر ویندوز ۱۰ می‌توانید به توضیحات موجود در این سایت مراجعه کنید.

کاربرانی از r/Windows10 در Reddit و برخی کاربران دیگر، ادعا می‌کنند که پس از آنکه به سیستم اجازه‌ی به‌روزرسانی را داده‌‌اند، برخی از پروفایل‌های شخصی از جمله اطلاعاتی در فولدرهای اسناد و تصاویر از درایور آنها حذف شده است. بسیاری از این فایل‌های حذف شده، حتی با کمک نرم‌افزارهای بازیابی اطلاعات هم، قابل برگشت نبوده‌اند. با وجودی که این اتفاق برای تمام کاربران رخ نداده است، ولی هیچ‌کس تمایل ندارد ریسک کند و اطلاعات موجود روی سیستم‌ خود را از دست بدهد، و معلوم نیست این اتفاق برای کاربران جدیدی که بخواهند آپدیت را تایید کنند، رخ بدهد یا خیر. 

یکی از سخنگویان مایکروسافت در بیانیه‌ای اعلام کرد:

مایکروسافت از گزارش‌های کاربران مبنی بر مشکل رخ‌داده اطلاع دارد و به‌شدت درصدد تحقیق و بررسی موضوع است.

باید ببینیم نتیجه‌ی بررسی مایکروسافت چه خواهد شد. 



منبع : cnet


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار