کد خبر: ۱۹۹۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۶ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - 2016 February 22
2016 برای گوشی های هوشمند سال بسیار پر حرارتی است و اکنون که در زمان برگزاری MWC در بارسلونا هستم این شور و حرارت دو چندان احساس میشود. بعد از ال جی سامسونگ شب گذشته اقدام به معرفی و رونمایی از هوشمند جدید خود Galaxy S7 و نسخه Edge آن کرد و اکنون زمان خوبی برای مقایسه این هوشمند با نسخه قبلی خود یعنی Galaxy S6 است.

2016 برای گوشی های هوشمند سال بسیار پر حرارتی است و اکنون که در زمان برگزاری
MWC در بارسلونا هستم این شور و حرارت دو چندان احساس میشود. بعد از ال جی سامسونگ شب گذشته اقدام به معرفی و رونمایی از هوشمند جدید خود Galaxy S7 و نسخه Edge آن کرد و اکنون زمان خوبی برای مقایسه این هوشمند با نسخه قبلی خود یعنی Galaxy S6 است.

سال گذشته سامسونگ در نهایت موفق شد که یک هوشمند قابل و زیبا را روانه بازار کند و امسال نیز تا حد زیادی به هر آنچه که سال گذشته صورت داده بود پایبند مانده است. اما تغییراتی که گلکسی اس 7 نسبت به نسخه قبلی خود دارد در کجا است؟

طراحی مشابه: یک آهنگ با ملودی متفاوت

بعد از چندی سال استفاده از پلاستیک در طراحی هوشمندها سامسونگ هوشمند گلکسی اس 6 را با یک طراحی متفاوت و آلیاژ جدید رونمایی کرد. البته این موضوع بیش از همه برای آن بود که سامسونگ در پی تنه زدن به آیفون و اپل قدم برداشته بود. اما با توجه به تغییرات انقلابی که سامسونگ سال گذشته در مورد هوشمند پرچم دار خود داشت، بسیاری انتظار داشتند که امسال نیز سامسونگ یک طراحی جدید و متفاوت را ارائه کند. البته این اتفاق رخ نداد و مانند آیفون گلکسی نیز همچنان به طراحی دلخواه مشتریان خود چسبیده است.

در کل طراحی گلکسی اس 7 کاملا شبیه به گلکسی اس 6 است با یکسری تغییرات جزئی. از جمله لبه های گوشی که در نمونه جدید کمی گرد تر از نمونه قبلی است. اسلات سیم کار به بالای گوشی منتقل شده است و دکمه Home حالت مستطیلی بیشتری دارد. با نگاهی به قاب پشت متوجه تغییر دیگری میشویم و آن اینکه اکنون لنز دوربین برآمدگی ندارد و کاملا تخت است.

همچنین سامسونگ موفق شده است که دوباره قابلیت ضد آب را به سری اس خود باز گرداند و اکنون اس 7 قادر است تا 30 دقیقه در عمق 1 متری آب دوام بیاورد.

بازگشت سامسونگ به دامن کوالکام

سامسونگ سال گذشته و بعد از مدتها استفاده از چیپ های کوالکام به عنوان برترین چیپ های موبایل بازار، در پی ایرادی فنی در اسنپدراگون 810 (حرارت بیش از حد) اقدام به استفاده از چیپ ساخت خود یعنی Exynos کرد. این حرکت بسیار شجاعانه و هوشمندانه بود. زیرا نتایج بنچمارک اس 6 حاکی از آن بود که پردازشگر سامسونگ قدرت قابل توجهی دارد.

اما آنگونه که مشخص است سامسونگ در سال جدید برای برخی از بازارها اس 7 را مجددا با پردازشگر کوالکام اسنپدراگون و احتمالا نمونه 820 آن عرضه خواهد کرد. البته با برخی تغییرات از جمله اضافه کردن مکانیزم خنک کننده مایع تا مانع از حرارت بیش از حد دستگاه در زمان انجام کارهای سنگین نظیر بازی شود. این پردازشگر به همراه 4 گیگابایت رم که 1 گیگابایت بیش از مقدار رم موجود در اس6 است همراهی میشود.

تماشا کنید: مقایسه Galaxy S7 با Galaxy S6 / آیا نیازی به هوشمند جدید سامسونگ دارید؟


همان صفحه نمایش قبلی

گلکسی اس 6 و گلکسی اس 6 اج با یک اندازه ارائه شدند: 5.1 اینچ. امسال نیز سامسونگ به همان اندازه 5.1 اینچ برای صفحه نمایش با وضوح QHD پایبند مانده است. قابلیت دید صفحه نمایش از زوایای مختلف فوق العاده است و شفافیت صفحه نمای در خور توجه. تنها تفاوت صفحه نمایش جدید این است که از قابلیت Always On برخوردار است.

افزایش قدرت باتری

گلکسی اس 6 یک هوشمند قابل و توانا بود اما به شدت از ضعف باتری رنج میبرد و باتری غیر قابل جایگزینی 2550 میلی آمپر اس 6 یک تنزل قابل توجه از باتری 2800 میلی آمپر اس 5 بود.

خوشبختانه امسال سامسونگ اقدام به بهبود قدرت باتری هوشمند پرچم دار خود کرده است و از یک باتری 3000 میلی آمپر برای آن استفاده کرده است. در نتیجه اکنون هوشمند گلکسی اس 7 قادر به آن است که تقریبا در طول روز فعالیت های شما را پوشش دهد. همچنین قابلیت شارژ وایرلس موجود است که سریع تر از گذشته نیز شده است و اگر از کابل اصلی استفاده کنید قابلیت شارژ سریع نیز در اختیار شما خواهد بود.

تغییرات وسیع در دوربین

مهمترین خبر و اتفاق در مورد گلکسی اس 7 را باید در مورد دوربین آن دانست که یک تنزل اساسی در وضوح لنز از 16 مگاپیکسل در اس 6 به 12 مگاپیکسل در اس 7 است. البته این تنزل فی نفسه چیز بدی نیست اگر به خاطر آوریم که آیفون 6 اس به عنوان دارنده یکی از بهترین دوربین های گوشی های هوشمند نیز از سنسور 12 مگاپیکسل استفاده میکند.

البته سامسونگ اقدام به بازسازی کامل سنسور دوربین کرده است و بدون قربانی کردن قابلیت ها، آن را کوچکتر کرده است. گفته میشود که شات های این دوربین 95 درصد روشن تر و شفاف تر است و فوکوس خودکار در نور کم بسیار بهبود پیدا کرده است. دوربین جلو اما همان لنز 5 مگاپیکسل سابق است.

تماشا کنید: مقایسه Galaxy S7 با Galaxy S6 / آیا نیازی به هوشمند جدید سامسونگ دارید؟


نتیجه گیری

واقعیت این است که هوشمند جدید سامسونگ به جز در برخی موارد تفاوت چندانی با نمونه قبلی ندارد و البته این تفاوت ها برای برخی از کاربران اساسی است. همچون اضافه شدن اسلات کارت حافظه جانبی و افزایش قدرت باتری. اگر به دنبال اینها و همچنین یک پردازشگر بهتر و برخی تغییرات در دوربین هستید به نظر این هوشمند برای شما جالب خواهد بود.

اکنون ویدئو زیر را که نگاهی سریع از سوی PocketNow به این هوشمند است تماشا کنید:


دانلود


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار