کد خبر: ۱۹۸۹۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۷ - ۱۳ مهر ۱۳۹۷ - 2018 October 05
از ابتدای تابستان امسال بود که روند افزایش ارزش ارزهای خارجی و در برابر آن کاهش ارزش پول ملی، به یک فاجعه تمام عیار و افسار گسیخته مبدل شد؛ متاسفانه هیچ یک از اقدامات حکومتی موفق به کنترل نرخ آن نشده و به طبع گجت های دیجیتالی، قطعات سخت افزاری و ... نیز این افزایش قیمت شدید را چشیده و دست کاربران بسیاری از آنها دور مانده است.

به گزارش آی تابناک : تلاش های بسیاری از رسانه و حتی ما با انتشار مطالب بسیار در این زمینه نیز بدون نتیجا ماند! این روند تا به امروز ادامه داشته اما به تازگی شاهد نوسان سقوطی آن هستیم؛ نرخ ارز این روزها قیمت ثابتی ندارد و حتی معتبر ترین وب سایت های کشور نیز از درج نرخ ارز بر روی وب سایت های خود اجتناب می کنند چرا که چندین وب سایت در این راستا مسدود شده اند.

همانطور که گفته شد، این نوسان بر اساس روند نزولی رخ داده که البته آنالیز آن حتی از عهده از خبره ترین متخصصان اقتصادی کشور نیز خارج است، چه برسد به ما! پس به سراغ بخش مد نظر خود می رویم؛ با کاهش ارزش دلار هر چند که کم، چرا کوچکترین تاثیری در قیمت قطعات سخت افزاری، لپ تاپ، کنسول بازی و گجت های دیجیتالی دیده نمی شود؟

با وجود گذشت چند روز از این وضعیت، انتظار داشتیم که بازار دیجیتالی کشور نیز بدان واکنش نشان داده و دست کم پس از گذشت 2 روز، نسبت به کاهش قیمت محصولات خود اقدام نمایند. اما متاسفانه هیچ تغییری در سیاست قیمت گذاری این محصولات، از سوی فروشندگان اعمال نشده است. بله، به تمامی مشکلات موجود و تحریم ها آگاه هستیم؛ اما چرا با افزایش قیمت ارز، قیمت محصولات مورد بحث به سرعت افزایش یافته و حتی محصولاتی که با دلار ارزان تر نیز خریداره شده بودند نیز با قیمت روز ارز به فروش می رفتند؟؟ حال که چند روز از کاهش نسبی نرخ ارز می گذرد چرا حتی زره ای شاهد کاهش قیمت نیستیم؟




منبع : سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار