تاریخ انتشار: ۱۵:۳۵ - ۱۲ مهر ۱۳۹۷ - 2018 October 04
ارسال تصویری از نشان ۵۴۲ مربوط به شاسی‌بلند بی‌وای‌دی تانگ در صفحه اینستاگرام کارمانیا، گمانه‌زنی‌هایی در مورد حضور این خودرو در ایران ایجاد کرده است.

به گزارش آی تابناک : به تازگی صفحه‌ی رسمی گروه کارمانیا در اینستاگرام، تصویری از نشان ۵۴۲ منتشر کرد. این نشان مربوط بهشاسی‌بلند بی‌وای‌دی تانگ (BYD Tang) است که همچنان، پرفروش‌ترین خودروی پلاگین هیبرید دنیا محسوب می‌شود. برای بسیاری سوال است که چرا باید صفحه‌ی رسمی خودروسازی کارمانیا در روزهای فعالیت برای معرفی بهتر بی‌وای‌دی S7، ناگهان از خاص‌ترین محصول این خودروساز چینی صحبت می‌کند؟ برخی اعتقاد دارند که شاید زمان حضور شاسی‌بلند بی‌وای‌دی تانگ در ایران فرا رسیده است و حالا کارمانیا می‌خواهد تا با فعالیت در فضای مجازی، ذهن مخاطبان خود را آماده کند.

BYD 542

البته این شرکت از سال گذشته آشنایی مردم با بی‌وای‌دی تانگ را آغاز کرده است. در دومین نمایشگاه خودروی تهران و در کنار رونمایی از بی‌وای‌دی S7، بخشی به فناوری ۵۴۲ بی‌وای‌دی اختصاص داشت که به صورت غیرمستقیم بازدیدکنندگان را با شاسی‌بلند تانگ آشنا می‌کرد. هزینه و سرمایه‌گذاری کارمانیا برای به نمایش گذاشتن فناوری ۵۴۲ در نمایشگاه خودروی تهران، از نگاه بسیاری از فعالان صنعت خودرو نمی‌تواند بدون هدف و تنها جنبه تبلیغاتی داشته باشد. بسیاری از این افراد معتقد هستند که معرفی فناوری ۵۴۲ در نمایشگاه خودروی تهران سال گذشته، آغازی برای آماده‌سازی بازار ایران جهت عرضه‌ی شاسی‌بلند پلاگین هیبرید بی‌وای‌دی تانگ بوده است. به تازگی نیز که خودروسازی کارمانیا تصویری از نشان ۵۴۲ در اینستاگرام منتشر کرد، باعث شد تا نظر این کارشناسان به واقعیت نزدیک شود و احتمال دهند که با کمی بهبود شرایط اقتصادی، خودروساز بخش خصوصی سریعا به سراغ معرفی و عرضه‌ی بی‌وای‌دی تانگ می‌رود.

BYD Tang

برخی افراد معتقدند، نمونه‌هایی از بی‌وای‌دی تانگ به ایران وارد شده است و مخفی نگه‌داشته می‌شود. این افراد معتقد هستند که اگر مشکلات اقتصادی پیش آمده وجود نداشت، کارمانیا در نمایشگاه خودروی تهران ۹۷ حتما شاسی‌بلند بی‌وای‌دی تانگ را رونمایی می‌کرد. بر اساس شنیده‌ها، مدل‌های بی‌وای‌دی تانگ وارد شده به ایران با مدل قبلی موجود در کشور یکسان هستند و هنوز شریک ایرانی این خودروساز چینی، نسل جدید شاسی‌بلند تانگ را به کشور نیاورده است.

 نمی‌توان ادعا کرد، ادمین اینستاگرام کارمانیا بدون دلیل عکسی از نشان ۵۴۲ مخصوص بی‌وای‌دی تانگ منتشر کرده است. زیرا سیاست‌های روابط عمومی و بازاریابی کارمانیا در گذشته نشان داده که اعتقاد شدید به استفاده‌ی حداکثری از فضای مجازی دارند و تمام گام‌های خود را در این مسیر سنجیده بر می‌دارند. اگر به پست‌های قبلی کانال و اینستاگرام گروه خودروسازی کارمانیا دقت کنید، می‌بینید که این شرکت با سیاست‌های خاص خود تصاویر و مطالبی منتشر می‌کند و این روش را یکی از اصلی‌ترین پل‌های ارتباطی خود با مخاطبان و مردم می‌داند.

BYD Tang

با نزدیک شدن به عرضه‌ی بی‌وای‌دی S7 در ایران و از طرفی پلت‌فرم مشابه میان تانگ با S6 و S7، احتمال دارد که در آینده‌ی نزدیک قوی‌ترین خودروهای پلاگین هیبرید جهان در ایران عرضه شود. صحبت‌های پویا سالاری، مدیرعامل خودروسازی کارمانیا طی ماه های گذشته بارها نشان داده که این شرکت به شدت دنبال تولید شاسی‌بلند بی‌وای‌دی تانگ در ایران است و می‌خواهد با همکاری بی‌وای‌دی اولین خودروی هیبریدی مونتاژ داخل را به بازار کشور عرضه کند.

مفهوم ۵۴۲ در شاسی‌بلند بی‌وای‌دی تانگ 

BYD Tang

کد 542 یک عدد رمز در شرکت BYD است. تانگ دارای پیشرانه ۲.۰ لیتری مجهز به توربوشارژر است و دو موتور الکتریکی (یکی در محور جلو و دیگری در محور عقب) دارد. مجموع قدرت ۵۰۴ اسب بخار در زمان فعالیت موتورهای برقی و بنزینی تولید می‌شود.  این پیشرانه می‌تواند در کمتر از ۵ ثانیه سرعت بی‌وای‌دی تانگ را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. حال ۵۴۲ مفهوم پیدا می‌کند؛ البته عدد ۴ می‌تواند به سیستم چهارچرخ محرک خودرو هم اشاره داشته باشد.  البته دقت داشته باشید که هیچ میل گاردانی وجود ندارد و تنها موتور برقی اکسل عقب، قدرت را به چرخ‌های آن محور منتقل می‌کند. تانگ، مشابه بی‌وای‌دی S7 از جعبه دنده ۶ سرعته دوکلاچه استفاده می‌کند. از سویی دیگر، ۲ می‌تواند به مصرف سوخت کمتر از دو لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر در شرایط ایده‌ال برای بی‌وای‌دی تانگ اشاره داشته باشد. این خودرو می‌تواند بی‌نیاز از بنزین و با تکیه بر باتری‌های لیتیوم یون ۱۸.۴ کیلوات‌ساعت، ۸۰ کیلومتر مسافت طی کند. شارژ کامل باتری‌ خودرو با برقی شهری، به زمانی حدود ۵ تا ۶ ساعت، نیاز دارد.

در ادامه، تصاویری از مدل اول (تولید ۲۰۱۴-۲۰۱۷) و نسل دوم بی‌وای‌دی تانگ (۲۰۱۸)، قابل مشاهده است.


















منبع : اقتصاد آنلاین 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار