کد خبر: ۱۹۸۴۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۷ - ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - 2018 October 02
مایکروسافت سرانجام پس از مدت‌های طولانی سورس اولین سیستم‌ عامل خود یعنی MS-DOS را در گیتهاب قرار داد.
به گزارش آی تابناک : سورس این سیستم عامل که یک عنصر تاریخی به شمار می‌آید قبلاً در موزه تاریخ کامپیوتر نیز قرار گرفته بود.

شاید اگر سن و سالی داشته باشید این سیستم عامل را به خاطر بیاورید. این اولین سیستم عامل مایکروسافت بود که سرانجامش به Windows 10 ختم شد. این سیستم عامل درواقع در تاریخ بشر جای بزرگی را به خود اختصاص می‌دهد. سال 1983، MS-DOS معرفی شد. 

امروز مایکروسافت سورس نسخه 1.25 و 2.0 این سیستم عامل را در گیت‌هاب قرار داده است. چندی پیش مایکروسافت گیت‌هاب را به قیمت 7.5 میلیارد دلار خریده بود. پیش از این مایکروسافت سورس این سیستم‌عامل را در یک موزه تاریخ کامپیوتر قرار داده بود. 

به گفته مایکروسافت قرار دادن آن بر روی گیتهاب به منظور دسترسی راحت تر کاربران به آن است. کدهای قرار گرفته شامل کدهای اسمبلی 8086 مربوط به داس 1.25 و 2.0 هستند. 

شاید مایکروسافت باید پیش از این چنین اقدامی را انجام می‌داد. دنیای اوپن سورس چه بخواهیم چه نخواهیم در آینده نقش مهمی خواهد داشت. مایکروسافت با ابراز علاقه به لینوکس، خرید گیت‌هاب و چنین اقداماتی قصد دارد تا در آینده سهیم باشد. هم اکنون می‌توانید سورس این سیستم عامل را از آدرس "/Microsoft/MS-DOS" در گیتهاب دانلود نمایید. 





منبع : شهر سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار