تاریخ انتشار: ۱۵:۳۲ - ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - 2018 October 01
به گفته یک پژوهشگر فعال در امنیت سایبری، نسخه دسک‌تاپ تلگرام اطلاعات خصوصی کاربران هنگام برقراری تماس صوتی را نقض و افشا کرده است.
به گزارش آی تابناک : اپلیکیشن پیام‌رسان تلگرام که با شعار حفظ حریم خصوصی کاربرانش در فضای مجازی توانست خیل عظیمی از کاربران را به سمت و سوی خود جذب کند، حالا به گفته یک محقق امنیتی، هنگام برقراری تماس صوتی کاربران با یکدیگر اطلاعات محل اتصال آن‌ها به اینترنت را افشا می‌کرده است.

دیراج میشرا، به‌عنوان یک پژوهشگر فعال در حوزه امنیت سایبری در این باره می‌گوید: جالب اینجاست که تلگرام سال‌ها با شعار حفظ حریم خصوصی افراد توانست میلیون‌ها نفر کاربر را به سمت خود جذب کند اما غافل از آنکه نسخه دسک‌تاپ این اپلیکیشن پیام‌رسان اطلاعات مربوط به محل اتصال کاربران به اینترنت را برای مدت‌های طولانی افشا می‌کرده است و کسی هم از وجود این آسیب‌پذیری و ضعف امنیتی باخبر نشده است.

وی در این باره تشریح کرد: البته این حفره امنیتی در نسخه‌های قبلی تلگرام دسک‌تاپ وجود داشته و نام و نشانی پروتکل‌های اینترنتی کاربران متصل به اینترنت را تحت‌تاثیر بهره‌گیری از چارچوب‌های همتا به همتا ( peer to peer) فاش کرده و به هکرها این امکان را داده است تا بتوانند به حریم خصوصی کاربران نفوذ و دسترسی پیدا کنند. این مساله موجب می‌شود که اطلاعات مربوط به مکان جغرافیایی و محل اتصال به اینترنت کاربران لو رفته و در دسترس هکرها و مجرمان سایبری و یا حتی نهادهای امنیتی قرار بگیرد.

وی البته در ادامه تاکید کرده که تلگرام در نسخه‌های ۱.۴ از نسخه دسک‌تاپ این اپلیکیشن مشکل امنیتی مذکور را برطرف کرده است اما به هرحال مدت‌ها این آسیب‌پذیری وجود داشته و اطلاعات کاربران را فاش و حریم خصوصی آن‌ها را نقض کرده است.

انتشار این خبر از سوی این محقق امنیتی سر و صداهای زیادی را در فضای مجازی درآورده و کاربران بسیاری نیز درباره حفره‌های امنیتی مذکور در تلگرام دسک‌تاپ اعتراضات فراوانی کرده‌اند.





منبع : انگجت 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار