کد خبر: ۱۹۸۲۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۴ - ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - 2018 October 01
FIFA 19 آخرین نسخه عرضه شده از این سری کهنه‌کار است که توسط EA Sports به انتشار رسیده است. این بازی چند تغییر و بهبود جدید هم در خود اضافه کرده تا بازی‌بازان حس کنند با یک بازی جدید رو به رو هستند. پیدا کردن مهارت کافی در این بازی نیازمند صرف زمان زیادی است که باید به انجام آن بپردازید اما دانستن چند طرفند و راهکار کاربردی می‌تواند به پیدا کردن مهارت کافی در این بازی کمک کند. در ادامه با وینفون همراه باشید تا با هم این نکات را بررسی کنیم.
به گزارش آی تابناک : سری FIFA دیگر برای همه نامی آشنا است. شاید در اوایل عرضه آن کسی نام سری فیفا را نشنیده بود و یا آن را یک بازی درجه پایین فوتبالی می‌دانست اما این بازی کم کم توانست خود را بالا بکشد و هر سال با اضافه کردن قابلیت‌های جدید، در کنار ارتقاء هوش مصنوعی خود به بهترین بازی این سبک بدل شد طوری که فروش چندین میلیون نسخه‌ای هر یک از شماره‌های آن در سالی که عرضه می‌شوند، نشان می‌دهد که این بازی از چه محبوبیت بالایی در کل دنیا برخوردار است. این بازی با فراهم آوردن حس و حال مسابقات واقعی فوتبال، سختی و تلاش آن برای رسیدن به موفقیت را دقیقا تداعی می‌کند طوری که بی شک بهترین بازی شبیه ساز فوتبالی دنیا است. اما برویم سراغ نکات کاربردی این بازی و آموزش آن‌ها به شما.

سکه‌های گرانبهای خود را بی هدف هدر ندهید
بخش Ultimate Team هر سال یکی از محبوب‌ترین بخش‌های سری بازی‌های FIFA است که عده بسیار زیادی از کل دنیا با هم به انجام این بخش می‌پردازند. اگر بخواهم خلاصه کوتاهی از این بخش شرح دهم، می‌توانم به این اشاره کنم که شما در این بخش با در اختیار داشتن تیمی ضعیف در ابتدای کار، باید برای ساختن تیم رویایی خود که می‌تواند شامل همه ستارگان دنیا شود، تلاش کنید. اما یک سری نکات را هم در این بین باید حتما رعایت کنید که مهم‌ترین آن‌ها شیمی تیم شما است که شرح کامل آن از حوصله این بحث خارج است. شما با انجام مسابقات مختلف و به دست آوردن افتخارات متعدد می‌توانید سکه جمع کنید که کارهای زیادی با این سکه‌ها می‌توان انجام داد. از خرید بازیکن و پک بازیکنان گرفته تا خرید آیتم‌های تمرینی، خرید کیت، ورزشگاه و بسیاری چیزهای دیگر.

همانطور که اشاره شد شما می‌توانید در بخش Ultimate Team با خرید پک‌های مختلف، بازیکنان تیم خود را کامل کنید. اما باید بدانید که خرید این پک‌ها اساسا توصیه نمی‌شود چون به دست آوردن بازیکنان خوب با Overall بالا کاری تقریبا غیر ممکن است و اکثرا بازیکنانی که از این پک‌ها به دست می‌آیند، به هیچ دردی نمی‌خورند. پس بهتر است سکه‌های گرانبهای خود که با تلاش و سختی زیادی به دست آمده‌اند را به جای خرید پک، صرف خرید بازیکنی که دوست دارید کنید.

خونسردی خود را حفظ کنید
زمانی که می‌بینید بازیکنی از تیم حریف در حال نزدیک شدن به دروازه شما است و امکان گلزنی آن وجود دارد، ممکن است شما را به صورت غریزی وادار به این کند که او را تحت فشار قرار دهید و با جلو رفتن به سمت او، سعی در گرفتن توپ او کنید و با نزدیک‌ترین او مدافع خود را به سمت او حرکت دهید تا توپش را تصاحب کنید. به هر روی این کار باعث باز شدن کامل دفاع شما می‌شود که باعث می‌شود فرصت راحت و مناسبی در اختیار حریف شما برای گلزنی قرار بگیرد. به جای عجله کردن، بهتر است خونسردی خود را حفظ کنید و با بهترین استراتژی ممکن دفاع کنید به این صورت که سعی کنید در زمان حمله حریف موقعیت خود را حفظ کنید و جابجایی کمی در زمان دفاع کردن داشته باشید تا بازیکنان بیشتری برای صف آرایی مقابل حریف در اختیار داشته باشید تا در زمان مناسب تکل ضروری آخر را بزنید و توپ را تصاحب کنید.

در زمان دفاع کردن مراقب موقعیت خود باشید
بسیار مهم است که همیشه در زمان دفاع کردن، نگاهتان به زمین خودتان باشد و مراقب همه چیز باشید. برخی از مهاجمان بسیار قوی و خشن هستند و مهارت کافی برای پیاده سازی همه حرکات تکنیکی و مهارت‌هال لازم را هم در زمین دارند. اطمینان حاصل کنید که آرایش دفاعی شما همیشه در مقابل تیم‌های سطح بالا قوی و قدرتمند چیده شده است. بدهی است که نمی‌توان انتظار داشت در یک تیم متوسط بتوان با یک آرایش دفاعی سطحی و ساده در مقابل خط حمله قدرتمند تیمی نظیر بایرن مونیخ ایستادگی کرد چون به واسطه داشتن مهاجمان فرصت طلب و ماهر، از هیچ تلاشی برای گلزنی دریغ نمی‌کنند و هیچ فرصتی را هم ساده از دست نمی‌دهند.

سرعت گرفتن بیش از حد ایده مناسبی نیست
برخی از بازیکنان وجود دارند که همیشه دستشان روی دکمه سرعت قفل شده و هیچ گاه آن را متوقف نمی‌کنند، باید بدانید که این استراتژی اصلا استراتژی خوبی نیست چون شما نیاز به داشتن کنترل روی توپ خود دارید و زمانی که دکمه سرعت را فشار می‌دهید، کنترل زیادی روی توپ ندارید و حریف هم به راحتی می‌تواند توپ شما را تصاحب کند. بسیاری از تازه کارها مخصوصا در زمان حمله دکمه سرعت را همیشه نگه می‌دارند و همانطور که گفتم یقینا با این کار شما به راحتی کنترل توپ را از دست می‌دهید. همچنین استفاده زیادی از دکمه سرعت باعث می‌شود که تیم شما خسته شود و استقامت خود را از دست بدهد که این کار باعث می‌شود در همان دقایق اولیه بازی شما تیمی ضعیف و خسته داشته باشید. سرعت خود را کم کنید و فقط در مواقع کاملا ضروری دکمه سرعت را فشار دهید، یعنی زمانی که تقریبا هیچ بازیکنی از حریف در نزدیکی شما قرار ندارد تا بتواند توپ شما را تکل کند.

حفظ موقعیت بازیکنان
احتمالا دیگر نیازی به گفتن ندارد که هر چه بیشتر موقعیت بازیکنان خود را در پست‌های خودشان نگه دارید، امکان و شانس گلزنی بیشتری هم در اختیار دارید. این کار باعث می‌شود که در زمان حمله تاکتیک مورد نظر را به راحتی پیاده کنید و در مواقع ضروری با سرعت گرفتن به طور صحیح به سمت دروازه حریف حرکت کنید و برای گلزنی اقدام کنید.

توپ را همیشه نزدیک خود نگه دارید
بدیهی است که هر چه توپ به پای بازیکن شما نزدیک‌تر باشد، کنترل بیشتر و بهتری روی آن دارید. در برخی موقعیت‌ها وقتی که می‌خواهید توپ را نزدیک به پای بازیکن خود نگه دارید و یا وقتی که می‌خواهید پاس‌های دقیق‌تر بدهید، می‌توانید دکمه LB یا L1 را به ترتیب در ایکس‌باکس و پلی‌استیشن فشار دهید و نگه دارید تا تمرین کنترل نزدیک یا همان Close Control کنید که یکی از قابلیت‌های این بازی است. این کار می‌تواند در برخی از موقعیت‌ها بسیار کارآمد و مفید باشد چون به شما برای حفظ موقعیت خود کمک زیادی می‌کند و همینطور دادن آن پاس‌های زیرکانه را که برای گلزنی به آن‌ها نیاز دارید، ساده‌تر می‌کند.

به استعدادهای خود اعتماد کنید
اگر کمی پول بی مصرف دارید که فعلا برای کار خاصی به آن نیاز ندارید، و یا می‌خواهید یک بازیکن خوب و با استعداد در بخش Career Mode این بازی با هزینه کم و مقرون به صرفه به دست بیاورید، امتحان کردن یک بازیکن تازه کار و جوان را در نظر داشته باشید. چنین بازیکنانی هزینه خرید زیادی ندارند و در طولانی مدت میانگین نمره آن‌ها می‌تواند تا حد زیادی پیشرفت داده شود تا در آینده تبدیل به یکی از بهترین بازیکنان دنیا شوند. این کار به معنی یک سرمایه گذاری خوب، مطمئن و مقرون به صرفه است. شما در آکادمی خود می‌توانید چندین و چند بازیکن به این شکل پرورش دهید تا در مواقع ضروری و حساس به کمک تیم شما بیایند. پس اگر از علاقه مندان به بخش Career Mode هستید و همیشه بازیکنان آماده و اسمی می‌خرید، کمی به پرورش استعدادهای درخشان آکادمی خود هم فکر کنید چون به شدت می‌توانند نیازهای تیم شما را برطرف کنند.

دروازه‌بان خود را بشناسید
کنترل کردن دروازه‌بان یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از گل خوردن است اما به شرطی که به موقع و درست از کمک آن‌ها استفاده کنید. شما همیشه باید بدانید که چه زمانی دروازه‌بان خود را از دروازه خارج کنید و در مقابل مهاجم حریف دفاع کنید. این یکی از ویژگی‌هایی است که تازه کارها یا از انجام دادنش امتناع می‌کنند و یا زمانی که موقعیت خطرناک می‌شود، یه شیوه اشتباهی از آن استفاده می‌کنند.

هنر پاس دادن را بیاموزید
یکی از اشتباهات رایجی که بازیکنان انجام می‌دهند این است که بیش از حد به شیوه پاس دادن خود تکیه می‌کنند. به هر حال بهتر است که شما به مرور زمان انواع و اقسام پاس‌های مختلف را یاد بگیرید چون هر یک از آن‌ها در مواقع خاصی به کار برده می‌شوند و نمی‌توان از یک شیوه پاس دادن در کل بازی، انتظار بهره برداری کامل داشت و فکر کرد چنین شیوه‌ای قرار است تا پایان بازی کارساز باشد. دانستن این که هر کدام از این پاس‌ها چطور کار می‌کنند و این که در چه موقعیت‌هایی به کار برده می‌شوند، یکی از نکات کلیدی و اساسی برای حرفه‌ای شدن در FIFA است.

و همینطور هنر پاس فریبنده دادن را هم بیاموزید
شما در این بازی می‌توانید با فشار دادن دکمه پاس و سپس زدن دکمه X پاس فریبنده بدهید. این کار یکی از بهترین ابزارها برای رها شدن از شر بازیکنانی است که در نزدیکی شما کمین کرده‌اند و منتظر یک اشتباه از سوی شما هستند تا با حمله ور شدن به طرفتان، توپتان را تکل کنند. استفاده از پاس فریبنده راهکار بسیار خوبی برای باز کردن راه شما است تا به سمت دروازه حرکت کنید و ضربه آخر را به توپ بزنید و یا پاس کلیدی خود را به هم تیمی خود برسانید.

و سرانجام تیم خود را بشناسید
هر کدام از بازیکنان تیم شما، برای خودشان منحصر به فرد هستند و عملکردهای خاص خودشان را دارند و همچنین سبک بازی کردن مخصوص به خود را هم دارند. به عنوان مثال برخی بازیکنان در زمان حمله از سرعت بیشتری برخوردار هستند و راحت تر می‌توانند به قلب دفاع نفوذ کنند و یا برخی دیگر از بازیکنان مهارت بالایی در انجام حرکات تکنیکی و دریبل حریف دارند که البته بازیکنی که سرعت بالایی دارد، معمولا از مهارت خوبی هم برخوردار است و لازم نیست حتما این دو سبک را در دو دوسته بندی مختلف قرار دهیم، برخی دیگر از بازیکنان هم تمام کننده‌های خوبی هستند و از مهارت کافی برای زدن گل برخوردار هستند طوری که زیاد پیش می‌آید بازیکنی فقط تمام کننده باشد و فاقد مهارت‌های قبلی که گفتم باشد. دانستن نقاط ضعف و قوت بازیکنان خود می‌تواند به جای تکیه کردن بیش از حد به ستارگان تیمتان، کمک بسیار خوبی برای ارایه یک بازی جذاب و دیدنی به شما کند. این کار باعث می‌شود که در کل شما به بازیکن بهتری تبدیل شوید.

این بود برخی از نکات کلی که برای حرفه‌ای شدن در بازی FIFA 19 به آن‌ها نیاز دارید. امیدوارم از این مقاله کوتاه و کاربردی استفاده‌های لازم را برده باشید تا برای داشتن یک تیم هماهنگ و خوب در این بازی به شما کمک کرده باشد. فراموش نکنید که برای کسب آخرین اطلاعات از این بازی می‌توانید در روزهای آتی هم با وینفون همراه باشید و همچنین فراموش نکنید که نظرات و انتقادات خود را برای بهتر شدن کارمان، حتما به من یا همکارانم منتقل کنید. ممنون که ما را انتخاب کردید.





منبع : GAMINGBOLT 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار