کد خبر: ۱۹۷۷۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۶ - ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - 2018 September 29
بیش از ۴۰ سال از آخرین باری که انسان قدم برکره ماه گذاشت می‌گذرد و دانشمندان درتلاش برای بازگرداندن انسان به ماه هستند

به گزارش آی تابناک : محققان ناسا اعلام کرده‌اند حداکثر تا سال ۲۰۲۰ فضانوردان خود را دوباره به کره ماه باز می‌گردانند. مقام‌های ناسا همچنین اعلام کرده‌اند درحال طراحی یک پایگاه فضایی در مدار کره ماه برای اقامت فضانوردان در سال ۲۰۲۳ هستند و در سال ۲۰۳۰ ماموریت به سیاره مریخ انجام خواهد شد.


محققان ناسا در نظر دارند از آخرین پیشرفت‌های فناوری برای راهیابی به سایر سیاره‌ها استفاده کنند که شامل استفاده از فضاپیمای اوریون و سیستم‌های موشکی پیشرفته است.


کارشناسان ناسا اعلام کرده‌اند فضانوردان در آینده‌ای نه چندان دور دوباره به کره ماه باز می‌گردند و پس از آن هدف آینده ناسا، ارسال فضانورد به سیاره مریخ است.

اولین فضاپیمایی که به کره ماه ارسال شد، سفینه فضایی آپولو ۱۱ بود که به همراه آن نیل آرمستراگ و دیگر فضانوردان را به کره ماه برد. آخرین بار نیز سفینه فضایی آپولو ۱۷ درسال ۱۹۷۲ میلادی برابر با ۱۳۵۱ شمسی به کره ماه ارسال شد و پس از آن دیگر هیچ فضانوردی به کره ماه و سایر سیاره‌ها اعزام نشده است.


در ۴۰ سال گذشته، فضانوردان تنها به ایستگاه فضایی بین المللی فرستاده شده است و حال مقام‌های ناسا در رقابت با سازمان‌هایی، چون اسپیس ایکس، آمازون و ویرجین گالاکتیک درنظر دارند دوباره فضانورد به کره ماه بفرستند.


ماژول ایستگاه فضایی ناسا در مدار کره ماه درسال ۲۰۲۲ تکمیل و از سال ۲۰۲۵ پذیرای فضانوردان و محققان از سراسر جهان خواهد بود.
کارشناسان اعتقاد دارند ساخت ایستگاه فضایی درمدار کره ماه به دانشمندان و فضانوردان اجازه خواهد داد از همان پایگاه به سفر‌های فضایی طولانی مدت بروند


منبع:Dailymail

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار