کد خبر: ۱۹۷۳۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۵ - ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - 2018 September 26
رویداد فوتوکینا 2018 که اکنون در حال برگزاری است به فرصتی برای جولان دادن دوربین های بدون آینه بدل شده. پاناسونیک و لایکا از دوربین های جدید خود رونمایی کرده بودند و حالا فوجی با دوربین مدیوم فرمت GFX 50R از راه رسیده است.

به گزارش آی تابناک : معمولاً این گونه تصور می شود که دوربین های فول فریم به عکاسان حرفه ای تعلق دارند در حالی که قدم بعدی برای این رده از عکاسان دوربین های با حسگرهای بزرگتر مدیوم فرمت است. سیستم مدیوم فرمت دوربین GFX بدون آینه متعلق به فوجی فیلم که اولین بار در 2016 معرفی شد با حسگری در حدود 70 درصد بزرگتر از نمونه های 35 میلی متری برای همین رده از عکاسان عرضه شده است.

دوربین GFX 50R

دوربین GFX 50R حسگری 51.4 مگاپیکسلی و قیمتی 4500 دلاری دارد. این در حالی است که مدل قبلی یعنی GFX 50S قیمت 5850 دلاری داشت. دوربین GFX 50R با اینکه از حسگر بزرگی بهره می برد اما بدنه ای جمع جور دارد و به تنهایی 145 گرم از مدل GFX 50S سبک تر است. علاوه بر این ضخامت بدنه هم در حدود 2.5 سانتی متر نسبت به مدل قبلی کاهش یافته است.

دوربین GFX 50R

اما این کاهش ابعاد معایبی هم به همراه داشته: دیگر خبری از نمایشگر کوچک تعبیه شده در بالای بدنه نیست. همچنین بدنه کوچکتر هم دیگر به خوش دستی مدل قبلی نیست البته کاهش قیمت را هم نباید فراموش کرد.

فوجی فیلم قصد ندارد مدل جدید را جایگزین مدل قبلی کند زیرا معتقد است این دو در رده های متفاوتی قرار دارند و کاربران مخاطب آنها با هم متفاوت است. «یوجی ایگاراشی» مدیر بخش تصویربرداری فوجی فیلم در آمریکای شمالی در این باره گفته که محصول جدید برای عکاسان حرفه ای که در زمینه عکاسی خیابانی، مستندسازی یا تصاویر پرتره تخصص دارند عالی است.

دوربین GFX 50R

از دیگر قابلیت های دوربین GFX 50R می توان به پشتیبانی از بلوتوث برای انتقال تصاویر به گوشی های هوشمند یا تبلت ها و مجهز شدن به درگاه USB-C اشاره کرد.

فوجی فیلم قصد دارد دوربین GFX 50R را در اواخر ماه نوامبر سال جاری (اوایل آذر ماه) روانه بازار کند.




منبع : ورج 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار