کد خبر: ۱۹۶۹۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۳ - ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - 2018 September 24
برخی از شرکت های بزرگ فناوری مانند گوگل، مایکروسافت و آمازون قصد دارند با همکاری یکدیگر مدل های تحلیلی تازه ای ابداع کنند که قبل از وقوع قحطی غذایی در جهان پیش بینی آن را ممکن کنند.
به گزارش آی تابناک : این شرکت ها قصد دارند با نهادهای بین المللی مانند بانک جهانی و سازمان ملل همکاری کنند تا بتوانند بحران های حادی که قابلیت تبدیل شدن به فجایع انسانی دارند را از قبل شناسایی کنند و از این طریق جلوی مرگ و میر میلیونها نفر به خاطر کمبود مواد غذایی و وقوع قحطی را بگیرند.

مدیران شرکت های یادشده می گویند به جای منتظر ماندن برای روی دادن چنین مشکلاتی، باید از قدرت دنیای اطلاعات به منظور شناسایی کانون های بحران و پیش بینی آنچه که قرار است در آینده رخ دهد،استفاده کرد.

در بیانیه مشترک این شرکت ها، سازمان ملل و بانک جهانی آمده است: این واقعیت که میلیون ها نفر در جهان که بسیاری از آنها کودک هستند هنوز از سوء تغذیه و قحطی رنج می برند یک فاجعه جهانی است و ما به دنبال شکل دادن به یک اتحاد بی سابقه جهانی برای جلوگیری از این امر هستیم.

هم اکنون بیش از ۲۰ میلیون نفر در نیجریه، سومالی،سودان جنوبی و یمن با قحطی مواجه هستند و ۱۲۴ میلیون نفر هم در شرایط بحرانی به سر برده و با مشکل کمبود مواد غذایی دست و پنجه نرم می کنند.

مدل های تحلیلی ابداع شده توسط شرکت های فناوری برای ارائه پیام هشدار در مورد احتمال وقوع قحطی در نقاط مختلف جهان و نیز پیش بینی دقیق کانون های بحران به کار خواهد رفت. این مدل با استفاده از هوش مصنوعی و فناوری های خودآموز رایانه ای به طور آنی و لحظه به لحظه به روز می شود و در صورت استقبال رهبران کشورهای جهان به طور گسترده ای در نقاط مختلف دنیا به کار گرفته می شود.




منبع : مهر 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار