کد خبر: ۱۹۶۸۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۸ - ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - 2018 September 24
رئیس سازمان فضایی گفت: 2 موضوع تهیه معماری جامع ساختار فضایی و تدوین برنامه فضایی در افق ۱۴۰۴ در اولویت برنامه‌ کمیسیون دائمی فضایی است که اگر در کمیسیون نهایی شوند گزارش تشکیل جلسه شورای عالی فضایی کشور آماده می‌‌شود.
به گزارش آی تابناک : مرتضی براری رئیس سازمان فضایی ایران در پاسخ به سوالی درباره سرانجام برگزاری جلسه شورای عالی فضایی کشور، اظهار داشت: دو دستور کار تهیه معماری جامع ساختار فضایی کشور و تدوین برنامه فضایی کشور در افق ۱۴۰۴ را در اولویت برنامه‌های کلان فضایی کشور قرار داده‌ایم.

وی ادامه داد: تاکنون 2 جلسه کمیسیون دائمی فضایی کشور را تشکیل داده ایم و امیدواریم این 2 موضوع در یک یا دو جلسه آینده نهایی شوند تا گزارش لازم برای تشکیل جلسه شورای عالی فضایی کشور آماده شود.

براری توضیح داد: شورای عالی فضایی دارای یک کمیسیون دائمی است که کار دبیرخانه را انجام می‌دهد دارای ۵ زیر کمیته است؛ جلسات کمیسیون دائمی با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان رئیس و رئیس سازمان فضایی ایران به عنوان دبیر برگزار می شود.

رئیس سازمان فضایی ایران خاطر نشان کرد: تدوین برنامه فضایی کشور در افق ۱۴۰۴ از قبل در دستور کار بوده و تهیه معماری جامعه ساختار فضایی کشور نیز اخیرا با توجه به تغییر سیاست‌ها و رویکرد‌های برنامه فضایی کشور در دستور کار قرار گرفته است.

وی تصریح کرد:‌ یک دهه در توسعه فناوری فضایی متمرکز بودیم و اکنون به جایگاهی رسیده ایم که به دنبال تکمیل زنجیره ارزش فضایی هستیم؛ به این معنا که علاوه بر توسعه فناوری به شکل‌گیری صنعت فضایی نیز کمک کنیم تا این صنعت رشد کند و شرکت‌های خصوصی توانمند برای حضور در صنعت فضایی کشور ایجاد شوند.



منبع : فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار