کد خبر: ۱۹۶۶۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۳ - ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - 2018 September 23
ماهواره ۷۰۰ میلیون دلاری TESS اولین تصاویر شگفت انگیز از وجود حیات فرازمینی در فضا را ارسال کرد.

به گزارش آی تابناک : فضاپیمای TESS ناسا به تازگی تصاویری از اجسامی که نوری فوق العاده درآسمان شب ایجاد می‌کنند به ثبت رسانده است. متخصصان ناسا برای ثبت این اجسام نورانی و مشاهده منطقه ای وسیع از آسمان، از چهار دوربین عریض استفاده کرده اند.


این نخستین تصاویر علمی ثبت شده توسط فضاپیمای TESS است، ماهواره 7 آگوست سال جاری پس از گذشت چهار ماه از زمان پرتاب، اولین تصاویر ثبتی خود را از ایستگاه فضایی کاناورال به زمین ارسال کرد.

این تصاویر شامل ابر‌های بزرگ و کوچک ماژلانی و ستاره‌های فوق العاده روشن Beta Gruis و R. Doradus است، همچنین تصاویر یک خوشه کروی با صد‌ها هزار ستاره را نشان می‌دهد.

محققان موسسه فناوری MIT Kavli که مشغول کار برروی تصاویر دریافتی این سفینه فضایی هستند، اعلام کرده اند این تصاویر بخشی از نیمکره جنوبی آسمان و شامل صد‌ها هزار ستاره است.


این ماهواره فوق العاده پیشرفته حدود ۳۳۷ میلیون دلار ارزش دارد و در تاریخ ۱۸ آوریل با استفاده از موشک فالکون ۹ به فضا پرتاب شد. ماهواره TESS مجهز به چهار دوربین است و با امکان رصد ۸۵ درصدی کل آسمان، قادر خواهد بود ستاره و سیاره‌هایی را که ۳۰۰ سال نوری از زمین فاصله دارند را رصد کند.

این ماهواره تارسیدن به مدار نهایی خود، همچنان درحال حرکت درمسیر تعیین شده است و انتظار می رود درچندماه آینده در مدار نهایی قراربگیرد؛ مداری که درفاصله ۴۵ هزار مایلی از کره زمین قرار گرفته و هر دو هفته یک بار به دور زمین می‌چرخد.

با بررسی اشیا بسیار دورتر از اشیایی که ماهواره کپلر قادر به شناسایی آن‌ها بود، ماهواره TESS می‌تواند سرنخ‌هایی جدید درباره امکان وجود حیات در سایر سیاره‌ها در اختیار دانشمندان قرار می‌دهد.


با سرمایه گذاری فوق العاده گران قیمتی که برروی ماهواره TESS انجام شده است دانشمندان امیدوارند TESS بتواند سیاره‌ای با ترکیب‌های مناسب اتمسفر قابل زیست برای انسان یا سایر جانداران پیدا کند.

منبع:Dailumail

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار