کد خبر: ۱۹۶۶۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۳ - ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - 2018 September 23
کمی بعد از اینکه رئیس جمهور آمریکا، Donald Trump، فرمانی را درمورد دگرگونی شدید سیاست‌های مهاجرتی این کشور صادر کرد، نگرانی‌های چندین کمپانی بزرگ تکنولوژی در مورد تأثیر این قانون بر روی کارکنان مهاجر آن‌ها افزایش یافت.
به گزارش آی تابناک : از همین رو مدیر عامل گوگل، Sundar Pichai، تمام کارکنان گوگل را که امکان داشت تحت تأثیر این قانون قرار بگیرند به آمریکا فراخواند؛ علاوه بر این نیز ظاهراً کارکنان گوگل راه‌هایی را با استفاده از موتور جستجو کمپانی برای مبارزه با این قانون منع مهاجرت در نظر داشتند.

مجله وال‌استریت گزارشی در مورد ایمیل‌هایی بین مدیران و کارکنان گوگل منتشر کرده است که نشان می‌دهد کارکنان کمپانی درباره ایجاد ترفند‌هایی در فرایند جستجو گوگل، در پاسخ به قوانین منع مهاجرت Trump بحث می‌کنند. تاریخ ایمیل‌ها به 29 ژانویه 2017 برمیگردد؛ دو روز بعد از امضا دستور اصلی مهاجرتی توسط رئیس جمهور که مانع از سفر تبعه کشور‌های اکثریت مسلمان به آمریکا می‌شد.

گوگل به صراحت اعلام کرد که این تغییرات پیشنهادی تنها ایده‌هایی بوده‌اند که هرگز عملی نشدند. این کمپانی در بیانیه خود گفت:

"گوگل هرگز نتایج جستجوهای خود را دست‌کاری نکرده و یا هیچوقت تولیدات خود را در راستای ترویج یک ایدئولوژی خاص سیاسی، چه در زمان کارزار انتخاباتی کنونی، چه در زمان انتخابات سال 2016 و چه پس از فرمان رئیس جمهور Trump در مورد مهاجرت تغییر نداده است. سیاست‌ها و قوانین ما به‌هیچ‌عنوان اجازه هرگونه دستکاری در نتایج جستجوها در راستای ترویج یک ایدئولوژی خاص سیاسی را نخواهند داد."

هدف این تغییرات پیشنهادی، کمک به گروه‌های طرفدار مهاجرت و برقراری ارتباط با قانون‌گذاران و سازمان‌های دولتی بود. در ایمیل‌ها، مدیران کمپانی ایده‌هایی را برای مقابله با نتایج جستجو ضد اسلامی و ضد اسپانیایی بیان می‌کردند. این درحالی است که سایر ایده‌ها بر روی اجازه دادن به چهره‌های بانفوذ برای پست کردن متن‌ها در نتایج جست‌جوها طی یک پروژه آزمایشی به نام هایلایت‌ها، متمرکز بودند.

در حالی که هم‌اکنون گوگل درمورد طرفداری از ایدئولوژی خاص سیاسی مورد اتهام قرار می‌گیرد، افشاگری اخیر باعث خواهد شد که جمهوری خواهان بیشتر از گذشته این کمپانی را به سرکوب دیدگاه‌های محافظه‌کارانه در حمایت از نقطه نظرات لیبرالی متهم کنند.




منبع : سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار