کد خبر: ۱۹۶۶۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۹ - ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - 2018 September 23
محققان در یک شرکت ایرانی موفق به تولید ماسک سوپاپ دار حاوی نانو الیاف جاذب گرد و غبار ویژه کودکان شدند.
به گزارش آی تابناک : بررسی محصولات نانو و ارائه تاییدیه نانو مقیاس به آنها از جمله فعالیت های مهم ستاد توسعه فناوری نانو از ۴ سال گذشته بوده است. در واقع بررسی مواد و محصولات تولید و عرضه‌شده در حوزه فناوری نانو، سبب شفافیت بازار محصولات نانو شده و به‌ ارتقای کیفی این محصولات و افزایش اعتماد مصرف کنندگان کمک می‌کند.

یکی از این محصولات که توسط یک شرکت دانش بنیان به تولید رسیده، ماسک سوپاپ دار حاوی نانو الیاف جاذب گرد و غبار ویژه کودکان است.

با توجه به اینکه کودکان جزء افراد حساس جامعه طبقه‌بندی می‌شوند و نسبت به هوای آلوده آسیب‌پذیرتر هستند، استفاده از ماسک‌های تنفسی با قالب طراحی شده کوچک جهت جلوگیری از ابتلای آن‌ها به بیماری‌های تنفسی ضروری به نظر می‌رسد.

ماسک ویژه کودکان حاوی نانو الیاف، از چندین لایه تشکیل شده که یکی از لایه‌های میانی حاوی نانوالیافی با قطر نانومتری است. لایه‌ حاوی نانوالیاف برای جلوگیری از ورود ذرات مضر میکرونی به دستگاه تنفسی انسان است.

با توجه به استفاده از نانو الیاف در ماسک‌های تنفسی، کارایی این نوع ماسک‌ها در مقایسه با انواع تجاری آن به صورت قابل ملاحظه‌ای بهبود می‌یابد.

ماسک‌های اصلاح شده با نانو الیاف با توجه به کیفیت بالایی که دارند، جهت استفاده در هوای آلوده کلانشهرها کارایی بالایی داشته و استفاده از آن ها توصیه می شود.

این محصول توسط ستاد توسعه فناوری نانو تاییدیه نانو مقیاس دریافت کرده است.




منبع : مهر 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار