کد خبر: ۱۹۶۵۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۹ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - 2018 September 21
گوگل هوم مینی، پرفروش‌ترین اسپیکر هوشمند جهان در سه ماهه دوم سال جاری ۲۰۱۸ میلادی معرفی شده است.
به گزارش آی تابناک : از آنجاکه سال گذشته ۲۰۱۷ میلادی سالی مملو از محصولات جدید و شگفت‌انگیز در عرصه تکنولوژی و اشیای هوشمند بود، یکی از بزرگترین رقابت‌ها میان غول‌های تکنولوژی بر سر تولید و عرضه اسپیکرهای هوشمند بود.

اسپیکرهای هوشمند به کاربران این امکان را می‌دهند تا درصورت داشتن مشغله وسائل خانگی خود را با دستورهای صوتی کنترل کنند، بعنوان مثال، از وضعیت آب و هوا و جدیدترین اخبار مطلع شده، تایمر و زنگ هشدار برای خود تنظیم کنند یا با دوستان و خانواده خود تماس برقرار کنند.

از بهترین و محبوب‌ترین اسپیکرهای هوشمند مبتنی بر دستیارهای صوتی می‌توان به آمازون اکو، هوم پاد اپل، گوگل هوم مینی و ماکس و کورتانای مایکروسافت اشاره کرد.

تازهترین آمارهای منتشر شده نشان می‌دهد که اسپیکرهای هوشمند گوگل هوم مینی بعنوان یکی از نسخه‌های کوچک دستیارهای صوتی توسعه و ارائه داده شده از سوی گوگل، توانسته است از سایر رقبای خود پیشی بگیرد و بیشترین میزان فروش را در دومین فصل از سال جاری میلادی به خود  اختصاص دهد.

این بدان معناست که عرضه گوگل هوم مینی ۲.۳ میلیون دستگاه بوده و بزرگترین و نزدیک رقیب آن، یعنی اسپیکر هوشمند اکودات آمازون، نیز بیش از ۲.۲ میلیون دستگاه را به فروش رسانده و تقریبا پایاپای با گوگل بالا آمده است که در نهایت، گوگل توانسته است بیشترین میزان فروش را از آن خود کند.  

در مجموع اکودات آمازون و گوگل هوم مینی حدود ۳۸ درصد از سهم بازار اسپیکرهای هوشمند در جهان را به نام و نشان خود به ثبت رسانیده اند که به زبان ساده‌تر، باید گفت از هر پنج گجت عرضه شده در بازار، چهار دستگاه به آمازون یا گوگل تعلق دارد.

یکی دیگر از بزرگترین رقبای این دو محصول، اسپیکرهای هوشمند هوم پاد اپل است که به دلیل برچسب قیمتی بالا و عدم اتصال و پشتیبانی از سیستم عامل اندروید از استقبال کمتری نسبت به گوگل هوم و اکو دات آمازون برخوردار شد و توانست تنها ۱۶ درصد از سهم بازار این محصول را از آن خود کند.

ایالات متحده آمریکا بزرگترین کشور مصرف کننده اسپیکرهای هوشمند در جهان به شمار می‌رود که از این محصولات جدید و هوشمند طرفداری می‌کنند. بسیاری از تحللیگران بر این باورند که اسپیکرهای هوشمند سریعتر از ابزارهای واقعیت مجازی و افزوده به رشد خود ادامه داده و در سال ۲۰۱۸ سهم بسیار بیشتری از بازار ابزارهای هوشمند و دیجیتال را از آنِ خود خواهند کرد.




منبع : سی نت 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار