کد خبر: ۱۹۶۲۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۶ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - 2018 September 17
یک تحقیق بین المللی نشان می دهد صنعت ساخت و ساز انگلیس برای مقابله با کمبود نیروی کار ماهر از ربات های آجرچین و پهپادها استفاده می کند.
به گزارش آی تابناک : ارتشی از ربات های معمار و بنا در انگلیس به کار گرفته خواهند شد. این در حالی است که فرایند خروج این کشور از اتحادیه اروپا  سبب شده بسیاری از شرکت های ساختمان سازی نیروی کار ماهر خود را از دست بدهند.

 در همین راستا گروه مشاوره آلتوس تحقیقی در زمینه استفاده از ربات ها در صنعت ساخت و ساز انجام داده است. نتایج نشان می دهد، صنعت ساخت و ساز انگلیس بیش از هر صنعت دیگری در دنیا استفاده از ماشین های خودکار و پهپادها را پذیرا است.

 حدود ۴۷ درصد شرکت های انگلیسی پیش بینی می کنند ربات های ساختمان سازی این صنعت را دگرگون می کنند. یان ویمپنی مدیر این گروه می گوید: با توجه به آنکه نرخ مهاجرت به اروپا به کمترین میزان از ۲۰۱۲ میلادی رسیده و نرخ بیکاری نیز بسیار بالا رفته، پیمانکاران برای تامین نیروی کار ماهر با مشکل روبرو شده اند.

بنابراین تعجبی ندارد که صنعت ساخت و ساز انگلیس به فناوری های نوین رو بیاورد تا پس از برگزیت خود را سرپا نگه دارد.

شرکت های ساختمان سازی ادعامی کنند ربات ها می توانند روزانه ۳ هزار آجر بچینند این درحالی است که کارگران انسانی در روز فقط ۳۰۰تا ۶۰۰ آجر می چینند. از سوی دیگر پهپادها نیز برای بررسی و نظارت به کارگرفته می شوند.

این تحقیق میان ۴۰۰ شرکت ساختمان سازی در سراسر جهان انجام شده است.





منبع : ایندیپندنت 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار