کد خبر: ۱۹۵۹۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۷ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - 2018 September 16
اخیراً تعدادی از دارندگان گوشی های گوگل پیکسل پس از انجام بروزرسانی اندروید 9، با مشکل عجیبی در بخش مدیریت مصرف باتری مواجه شده‌اند؛ به شکلی که گوشی با داشتن شارژ کامل و بدون درخواست کاربر، قابلیت صرفه جویی در مصرف باتری (Battery Saver) را فعال می‌کند.

به گزارش آی تابناک : این روز ها تمام گوشی های هوشمند از قابلیت صرفه جویی در مصرف باتری (Battery Saver) بهره می‌برد و در زمانی که شارژ گوشی کاربر از یک حد مشخصی کمتر شود، این قابلیت فعال می‌شود تا با غیر فعال کردن برنامه های غیر ضروری و کاهش نور صفحه نمایش، مصرف باتری را کاهش دهد. این قابلیت توسط کاربر قابل شخصی سازی است و میتواند مشخص کند زمانی که باتری چند درصد شارژ دارد فعال شود و یا در زمان فعال شدن چه چیزهایی تغییر کند و غیر فعال شود.

اما این موضوع در برخی از گوشی‌های بروزرسانی شده به اندروید 9 پای متفاوت است. در ابتدا دارندگان دستگاه های گوگل پیکسل در فروم های اندرویدی اعلام کردند که حالت باتری سیور گوشی آن‌ها در زمانی که گوشی شارژ 100% دارد، بدون درخواست خودشان فعال می‌شود. در ابتدا کاربران پیکسل گمان میکردند که این مشکل فقط در این گوشی وجود دارد؛ اما بعد از مدتی دارندگان گوشی‌ های اسنشال فون، وان پلاس 6 و نوکیا 7 پلاس هم این مشکل را گزارش کردند.

در زمانی که این مشکل وجود داشت، کاربران قادر به شخصی سازی تنظیمات این قابلیت نبودند و فقط می‌توانستند آن را غیر فعال کنند. پس از گسترش این مشکل و ورود سایت های معروف برای بررسی این باگ، اکانت رسمی گوگل پیکسل در سایت Reddit اعلام کرد که این یک آزمایش داخلی بوده و به شکل تصادفی و اشتباهی تنظیمات این بخش از اندروید بر روی برخی از گوشی‌ها دچار مشکل شده و حال این مشکل برطرف شده است.

اما مشکل به اینجا ختم نمی‌شود؛ با توجه به این پاسخ اکانت رسمی گوگل پیکسل در سایت Reddit، مشخص می‌شود که گوگل دسترسی ریموت و کامل به دستگاه کاربران خود دارد و در هر زمانی که بخواهد می‌تواند تنظیمات گوشی‌های کاربران را دست‌کاری کند. این موضوع می‌تواند به معنی عدم وجود حریم شخصی در دستگاه های اندرویدی باشد و مسئله چیزی فراتر از نقض حریم شخصی کاربران است.

تا این لحظه گوگل اطلاعات بیشتری در این مورد منتشر نکرده است؛ اما باید منتظر واکنش رسانه‌های معروف نسبت به این موضوع باشیم، زیرا این اولین باری نیست که گوگل به شکل مستقیم حریم شخصی کاربران خود را نقض می‌کند.


منبع : شهر سخت افزار 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار