کد خبر: ۱۹۵۷۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۹ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - 2018 September 15
مایکروسافت پشتیبانی از ویندوز فون 8.1 را در یازدهم جولای 2017 به اتمام رساند. چندی پیش این کمپانی اعلام کرد که مرحله به مرحله پشتیبانی از استور و اپلیکیشن‌ها نیز برای کاربران این سیستم‌عامل به پایان خواهد رسید.

به گزارش آی تابناک : به پایان رسیدن پشتیبانی از استور ویندوز فون 8.1 به این معنا نیست که اپلیکیشن‌های این سیستم‌عامل ناپدید خواهند شد. به طور کلی این اپلیکیشن‌ها هنوز هم در دسترس خواهند بود اما در استور ویندوز 10 موبایل و برای استفاده کاربران این سیستم‌عامل. به‌ زودی کاربرانی که از ویندوز فون 8.1 استفاده می‌کنند دسترسی خود به این اپلیکیشن‌ها را از دست خواهند داد.

حدود دو ماه دیگر و در تاریخ 31 اکتبر 2018، مایکروسافت از قبول کردن اپلیکیشن‌های جدید برای سیستم‌عامل‌های ویندوز فون 8.1 و ویندوز 8.1 که فایل‌های XAP یا APPX هستند، سر باز خواهد زد. یک سال بعد نیز در تاریخ اول جولای 2019 مایکروسافت به به‌روزرسانی اپلیکیشن‌ها روی ویندوز فون 8.1 خاتمه خواهد داد. این به‌روزرسانی‌ها برای کاربران ویندوز 10 منتشر خواهد شد حتی اگر اپلیکیشن مورد نظر برای ویندوز 8.1 طراحی شده باشد.

در نهایت و در اول جولای 2023، مایکروسافت به کلی پشتیبانی از ویندوز 8 و ویندوز فون 8.1 را به پایان خواهد رساند. توسعه‌دهندگان هنوز هم می‌توانند به‌روزرسانی‌ هایی برای اپلیکیشن‌های خود که ممکن است برای ویندوز 8 ساخته شده باشند، ارائه دهند اما همانطور که اشاره شد این به‌روزرسانی‌ها فقط برای کاربران ویندوز 10 منتشر خواهد شد.

با توجه به سن ویندوز فون 8.1، به نظر می‌رسد کاربران کمی با پایان پشتیبانی ویندوز 8.1 مشکلی داشته باشند. اکثر کمپانی‌ها نیز تا آن زمان به سیستم عامل های دیگر مهاجرت خواهند کرد. جزئیات کامل در این مورد را می‌توانید در وبسایت مایکروسافت بخوانید.


منبع : MSPU 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار