کد خبر: ۱۹۵۵۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۱ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - 2018 September 14
آلودگی صوتی در شهر‌ها یکی از چالش‌های افراد برای استراحت شبانه است اما با استفاده از وسیله‌ای هوشمند مشکل بدخوابی‌شان برطرف می‌شود.

به گزارش آی تابناک : کارشناسان به تازگی نوعی وسیله برای افرادی که به علت سروصدای محیط، خروپف اطرافیان، صدای حرکت خودرو‌ها و یا کار کارگران ساختمانی درخانه‌های اطراف نمی‌توانند استراحت کنند طراحی کرده اند که به آن‌ها کمک می‌کند درسکوت کامل به خواب روند.


این وسیله با نام تجاری (Bose) نوعی ماسک ضد آلودگی صوتی است که می‌تواند سروصدای محیط خارج را به شدت کاهش دهد. این دستگاه عملکردی مانند هدست برای لغو صدای محیط دارد.

از جمله دیگر قابلیت‌های این دستگاه پخش آهنگ مخصوص خواب است و به این ترتیب فرد آمادگی لازم برای استراحت و خوابی عمیق را به دست می‌آورد.


دردنیای پرهیاهوی امروز یکی از چالش‌های شهرنشین‌ها سروصدا و آلودگی صوتی است که سبب می‌شود افراد نتوانند به خوبی شب‌ها استراحت کنند، بدخوابی وبی خوابی ازجمله دلایل ابتلای افراد به انواع بیماری‌ها ازجمله دیابت نوع دو، سرطان، آلزایمر، فشارخون بالا، اختلال‌های روانی، چاقی، افت حافظه، ضریب هوشی و پرخاشگری است.

سازمان بهداشت جهانی در جدیدترین گزارش‌های خود اعلام کرده است مردم درشهر‌های صنعتی در جهان صدایی چندین برابر حد مجاز را درطول روز و حتی شب تحمل می‌کنند که سبب می‌شود دچار آسیب‌های شنوایی، بدخوابی و بی خوابی شوند.

دستگاه‌های مختلفی از جمله گوشواره و آویز برای حذف سروصدای محیط تاکنون ساخته شده‌اند اما استفاده از این وسایل برای برخی چندان آسان نیست و تمایلی به استفاده از آنها ندارند.

جدیدترین نوآوری در زمینه حذف آلودگی صوتی شامل دستگاهی کوچک و بی سیم است که در انحنای گوش داخلی قرار می‌گیرد و به این ترتیب به افراد اجازه می‌دهد حتی در پرسر و صدا‌ترین مکان‌ها به راحتی استراحت کند.

موسیقی آرام بخش زمان خواب که این دستگاه پخش می‌کند شامل صدای آب در جریان، خش خش برگ در علفزار‌ها و صدای ورزش ملایم نسیم است که در اولین ساعت خواب یا زمانی که فرد به خواب فرو می‌رود آغاز می‌شود.

 انتخاب نوع موسیقی ، بلندی یا کوتاهی صدای پخش شده از دستگاه مسدود کننده آلودگی صوتی به وسیله نرم افزار قابل نصب بر روی گوشی تلفن همراه هوشمند به آسانی قابل تنظیم است.

با وجود اینکه این دستگاه سروصدای محیط خارج را از بین می‌برد، اما نسبت به برخی صدا‌ها حساس است و درصورتی که صدای زنگ اضطراری، زنگ ماشین آتش نشانی یا آمبولانس درمحیط پخش شود آن را منعکس و سبب بیدارشدن فرد می‌شود.


این دستگاه به گفته مهندسان سازنده اش صدای سفید پخش می‌کند و به این ترتیب سبب افزایش کیفیت خواب افراد می‌شود.

این دستگاه در دو مدل با قیمت ۳۷۹ و ۴۳۹ دلار به فروش می‌رسد.


منبع:Dailymail

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار