کد خبر: ۱۹۵۵۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - 2018 September 13
یک ربات انسان نما با قابلیت‌های مختلف می‌تواند نقش بیماری واقعی را برای دانشجویان رشته‌های پزشکی و پرستاری سراسر جهان ایفا کند.

به گزارش آی تابناک : کارشناسان روس با کمک  فناوری پیشرفته ربات هایی انسان نما به نام (ENSIM RAN) با ظاهری فوق العاده طبیعی طراحی کرده اند که می‌تواند برای آموزش پزشکان و دانشجویان رشته‌های پزشکی مورد استفاده قرار گیرد.


این ربات با قابلیت خونریزی محل زخم در نقاط مختلف، توانایی دفع ادرار و حتی قابلیت فریاد زدن از روی درد را دارد.

وزن ربات حدود ۷۰ کیلوگرم و ارتفاع آن یک متر و ۸۳ سانتی متر است که در رده سنی ۴۰ تا ۵۰ سال طراحی شده است.

از جمله دیگر قابلیت‌های این ربات شبیه سازی حالت تشنج، تهوع و حتی حالت خستگی است.


ربات‌های انسان نمای انسیم ران در کارخانه ربات سازی شهر کازان کشور روسیه طراحی می‌شوند و در آموزش پزشکان و پرستاران و آشنایی با موقعیت‌های مختلف سلامت بیمار استفاده می شوند.


کارشناسان شرکت سازنده ربات به نام (Eidos Medicine) اعلام کرده اند، ربات‌های ساخت آن‌ها از بالاترین کیفیت و استاندار برخوردار بوده و واقع گرایی بالایی دارند.


پزشکان می‌توانند انواع وضعیت‌های پزشکی از حمله قلبی یا قطع اندام‌های بدن را با استفاده از این ربات‌ها تمرین کنند. هریک از ربات‌ها به رایانه‌ای فوق پیشرفته که برروی آن نرم افزار‌های مربوطه نصب شده است متصل اند و به این ترتیب پزشکان می‌توانند وضعیت‌های مختلف بیمار را برروی نمایشگر رایانه مشاهده کرده و اندازه گیری کنند.


از این ربات‌ها می‌توان در یادگیری و تمرین انجام کارهایی، چون لوله گذاری مجاری تنفسی یا لوله گذاری برای تغذیه بیماران، بدون نیاز به تمرین برروی انسان واقعی استفاده کرد.


کارشناسان اعتقاد دارند ربات و نرم افزار‌های شبیه ساز آموزش پزشکی ارزش بسیار زیادی برای آموزش دانشجویان دارد، همچنین در کاهش خطای انسانی و کاهش هزینه‌های آموزشی سراسر جهان تاثیری چشمگیر خواهد داشت.

منبع:Dailymail

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار