تاریخ انتشار: ۱۳:۱۹ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - 2018 September 13
سرویس ایمیل کد گذاری شده ProtonMail، به تازگی یک ویژگی جدید ارائه کرده است که به کاربران این امکان را می‌دهد که ایمیل فیشینگ را گزارش دهند. این سرویس دهنده امن ایمیل امیدوار است که امنیت کاربران را با اطلاع دادن محتواd خطرناک به آن‌ها تضمین کند.
به گزارش آی تابناک : حمله فیشینگ یکی از موثر‌ترین حمله‌های سایبری به حساب می آید؛ زیرا کاربر تصور می کند ایمیل دریافت شده حاوی محتوا معتبر و سالم است، اقدام به کلیک بر روی لینک معرفی شده و دانلود پیوست مخرب می نماید.

کمپانی در بیانیه‌ای که در این باره صادر کرده است می گوید:

"حقه فیشینگ به عنوان تاثیر گذار‌ترین نوع حمله‌های اینترنتی شناخته می‌شود. مجرمان سایبری یک ایمیل می سازند و و تلاش می‌کنند که بر روی یک لینک مخرب کلید کنید، یک برنامه مخرب را دانلود کنید و یا اطلاعات حساس خود نظیر پسورد‌ها و یا اطلاعات بانکی خود را وارد و عملا برای آن‌ها ارسال کنید. حملات فیشینگ می‌توانند هر حساب ایمیلی را مورد هدف قرار دهند و ایمیل های کد گزاری شده هم از این قضیه مستثنی نیست.

امروز ما درحال معرفی ابزار جدیدی به نام گزارش فیشینگ هستیم که به جامعه ProtonMail کمک خواهد کرد تا در مقابل این چنین حملات از خود دفاع کند. وقتی شما یک ایمیل فیشینگ دریافت می کنید می‌توانید به راحتی آن‌ را به تیم امنیتی گزارش دهید. این به ما این امکان را می دهد که  قوانین مربوط به فیلترینگ را به روز رسانی کنیم که سبب محافظت از کل خانواده ProtonMail خواهد شد."

از امروز کاربران قادر خواهند بود تا هرگونه مورد مشکوک به فیشینگ را هم از طریق وب و هم از طریق اپلیکیشن‌های موبایل ProtonMail برای اندروید و IOS گزارش دهند. در کامپیوتر‌های دسکتاپ خود کافی است بعد از بازکردن ایمیل بر روی گزینه more کلیک کرده و Report phishing را انتخاب کنید. این روند در اپلیکیشن‌های موبایل ProtonMail هم به همین روال است، more را لمس کنید و سپس به دنبال Report phishing بگردید.

وقتی انتخاب می‌کنید که یک ایمیل را به دلیل فیشینگ گزارش دهید، باید بر روی دکمه‌ی Confirm در یک پنجره‌ی pop-up کلیک کنید. این کار به کمپانی اجازه خواهد داد که محتوا پیام و سایر اطلاعات را آنالیز کرده و سیستم فیلترینگ هرزنامه‌های خود را رفته رفته بهبود ببخشد تا سیستم تشخیصی به حدی رشد کند که به طور خودکار حملات فیشینگ را به راحتی تشخیص دهد.

 




منبع : سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار