کد خبر: ۱۹۵۴۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۸ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - 2018 September 13
یکسال گذشت و اپل امروز به همراه آیفونهای جدیدش، نسل چهارم ساعت‌‌های هوشمند موسوم به Apple Watch را معرفی کرد.

به گزارش آی تابناک : به اعتقاد بسیاری بخش زیادی از جذابیت مراسم 12 سپتامبر اپل در معرفی اپل واچ نسل چهارم و قابلیت‌های اختصاصی اش بود. اکنون در این مطلب قصد داریم مقایسه‌ای جامع بین نسل سوم و چهارم ساعت هوشمند اپل داشته باشیم.

در حقیقت تفاوت بین نسل سوم و چهارم ساعت هوشمند اپل زیاد است! برعکس ظاهر که بسیار شبیه به یکدیگر هستند و اپل کماکان برای نسل چهارم‌اش از طراحی مربعی استفاده کرده و اعتقادی به ساعت‌های هوشمند با نمایشگر گرد ندارد.

اپل واچ 4 در سه نسخه با متریال‌های آلومینیوم، سرامیک و استیل در بخش قاب و با تنوع نسبتاً کاملی از بند‌ها تولید می‌شود اما در مشخصات تفاوت سخت‌افزاری تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند.

اولین موردی که منجر به تفاوت فاحش بین اپل واچ نسل 3 و 4 می‌شود در پردازنده جدید است. به لطف چیپ‌ست جدید S4 با ساختار 64 بیتی عملکرد پردازنده ساعت تا حدود 50% بهتر شده است.

دومین مورد در بکارگیری نسخه 5 بلوتوث است که باعث مصرف کمتر انرژی و ارتباط پایدارتر با آیفون می‌شود.

سومین مورد در ابعاد نمایشگر است. نمایشگر اپل واچ 4 قطر 1.78 اینچی دارد و رزولوشن آن هم نسبت به اپل واچ 3 بیشتر شده و به 480 در 384 پیکسل رسیده است.

اما مهمترین موضوعی که اپل در نسخه چهارم از آن رونمایی کرد، بحث مدیریت سلامتی در این ساعت است. به لطف سنسورهای بهبود یافته ضربان قلب در این ساعت است که منجر به دریافت تاییده ECG در این ساعت شده است.

اما ECG چیست؟ Electrocardiogram یک نوار یا رکورد دیجیتالی از سیگنال ضربان قلب است که به تعیین ضربان قلب و ریتم ضربان کمک می‌کند. ECG برای تشخیص وقوع حمله یا سکته قلبی به کار می‌رود.

حال اپل در نسخه چهارم این ساعت از ECG و سنسورهای دقیق ضربان قلب استفاده کرده و یک نوار دیجیتالی ضربان قلب در قالب فایل PDF آماده می‌کند و برای دکتر قلب شما می‌فرستد. اپل واچ 4 بطور ممتد این عملیات را انجام می‌دهد و بطور شبانه روز ضربان قلب را رصد می‌کند تا هر لحظه از وضعیت قلبی کاربر مطلع باشد.

اما این تمام ماجرا برای اپل واچ 4 نیست، این ساعت از سنسورهای حرکتی بسیار هوشمندی هم بهره‌مند شده و از آن در زمینه پایش سلامتی استفاده کرده است. بدین صورت که اگر در حین حرکت باشید و بنا به هر دلیلی دچار سقوط یا بیهوش شدن شوید، الگوریتم تشخیص حرکت ساعت این اتفاق را تشخیص داده و با شماره‌های اضطراری برای نجات جان کاربر تماس برقرار می‌کند.

اینها مواردی هستند که از سوی اپل به عنوان قابلیت‌های جدید اپل واچ 4 تایید شده‌اند، مابقی تفاوت‌ها را با اپل واچ نسل سوم در این جدول مشاهده کنید:

مدلApple Watch 4 SeriesApple Watch 3 Series
ابعادنامشخص42.5x36.4x11.4mm
وزننامشخص52.8
اندازه نمایشگر1.78inches1.65inches
صفحه نمایشAMOLED 480*384pixelsAMOLED 390*312pixels
باتریApple S4Apple S3
چیپ ستApple A11 BionicApple A11 Bionic
CPUDual CoreDual Core
GPUPowerVRPowerVR
RAM768MB768MB
حافظه داخلی16GB16GB
OSWatch OS5Watch OS4.3.2
NFCدارددارد
ضد آب50m waterproof50m waterproof
بلوتوث5.0, A2DP, LE4.2, A2DP, LE
وای فایWi-Fi 802.11 b/g/nWi-Fi 802.11 b/g/n


منبع : سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار