کد خبر: ۱۹۵۴۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۵ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - 2018 September 13
نسخه‌ی بعدی سیستم‌عامل دسکتاپ اپل به نام macOS Mojave با ویژگی‌ها و قابلیت‌های تازه دوم مهرماه منتشر خواهد شد.

به گزارش آی تابناک : اپل امشب در کنار رونمایی از آیفون‌های ۲۰۱۸ اعلام کرد که macOS Mojave، نسخه‌ی بعدی سیستم‌عامل دسکتاپ این شرکت که نام آن از بیابانی معروف در آمریکا الهام گرفته شده است، در ۲۴ سپتامبر (دوم مهر) منتشر خواهد شد.

macOS Mojave

موهاوی اکنون صاحب حالت  تیره و تنظیمات بیشتر برای سازماندهی فایل‌ها است و اپلیکیشن‌های بیشتری را ازiOS روی دسکتاپ ارائه می‌دهد. این نسخه ابتدا در ماه ژوئن معرفی شد و نخستین بتا آن در اواخر ژوئیه در دسترس قرار گرفت. حالت تیره به‌منظور وب‌گردی در شبانگاه یا پایین آوردن روشنایی برای چشم‌های حساس، بخش‌های روشن سیستم‌عامل همچون داک و نوار وظیفه را به رنگ خاکستری تیره تغییر می‌دهد. در همین حال، فروشگاه نرم‌افزاری مک بازطراحی شده و همانند فروشگاه iOS، در صفحه‌ی جلو اپلیکیشن‌های جدید را برجسته‌تر می‌کند. علاوه‌ بر این، آفیس ۳۶۵ مایکروسافت، لایت‌روم سی‌سی آدوبی و همچنین اپلیکیشن‌های iOS نظیر اپل نیوز نیز برای موهاوی در راه هستند.

macOS Mojave Dark Mode

کاربران اکنون می‌توانند فایل‌های خود را در ردیف‌ها دسته‌بندی کنند تا تمام پی‌دی‌اف‌ها، تصاویر و ویدئو‌ها را در کنار یکدیگر قرار دهند. همچنین در این نسخه کنترل‌های امنیتی تازه‌ای در اختیار کاربر قرار دارند که به وی امکان می‌دهند تا دسترسی به موقعیت، داده‌های شخصی و میکروفون را به اپلیکیشن‌ها بدهد یا دسترسی آن‌ها را قطع کند. به‌صورت مشابه، اپل اکنون به کاربر امکان می‌دهد تا از ردگیری خود توسط شبکه‌های اجتماعی همچون فیسبوک نیز جلوگیری کند.



منبع : ورج 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار