کد خبر: ۱۹۵۳۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۸ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - 2018 September 13
اپل از جدیدترین تراشه خود یعنی A12 Bionic برای آیفون های جدید رونمایی کرد. به گفته معاون ارشد بخش بازاریابی جهانی اپل فیل شیلر؛ A12 اولین تراشه‌ای است که از فناوری ساخت 7 نانومتری بهره می‌برد و در حال حاظر هوشمندترین و قدرتمنتدرین تراشه ساخته شده برای گوشی های موبایل به شمار می‌رود.

به گزارش آی تابناک : این تراشه دارای 6 هسته پردازشی (دو هسته با فرکانس بالاتر و چهار هسته با فرکانس پایین‌تر فعالیت می‌کنند) و 4 پردازنده گرافیکی (50 درصد سریعتر از نسخه A11) است؛ همچنین برای کنترل و پردازش داده‌های هوش مصنوعی از یک موتور پردازش عصبی بروزرسانی شده استفاده می‌کند.

موتور پردازش عصبی در تراشه A11 فقط از دو هسته بهره می‌برد؛ این در حالی است که موتور پردازش عصبی A12 دارای 8 هسته پردازشی است. در نسل قبل موتور پردازش عصبی تنها قادر به انجام 600 میلیارد عملیات در ثانیه بود، اما در نسل جدید این عدد به 5 تریلیون عملیات در ثانیه رسیده است.

به گفته فیل شیلر تراشه A12 اولین تراشه‌ای است که از فناوری ساخت 7 نانومتری بهره می‌برد؛ اما این موضوع صحت ندارد؛ زیرا اولین تراشه‌ای که از فناوری ساخت 7 نانومتری بهره ‌می‌برد، تراشه کایرین 980 شرکت هوآوی است که حدود یک هفته پیش به طور رسمی معرفی شد. نام بردن از آیفون‌های جدید به عنوان اولین گوشی‌های هوشمند معرفی شده‌ای که از تراشه با فناوری ساخت 7 نانومتری بهره می‌برند، منطقی تر به نظر می‌رسد.

تراشه A12 به همراه مشخصات و اعداد بسیار بزرگ بسیاری معرفی شد، اما نتیجه نهایی به افزایش سرعت در برنامه ها ختم می‌شود. در بخش عکاسی، تراشه A12 از یک پردازنده سیگنال تصویر بسیار قدرتمند بهره می‌برد که می‌تواند بر روی کیفیت نهایی عکس تاثیر بسیاری داشته باشد. عم باتری گوشی iPhone XS به لطف بهینه بودن تراشه های A12 تا 30 دقیقه نسبت به آیفون X افزایش یافته است. البته iPhone XS Max به دلیل داشتن باتری قدرتمندتر، می‌تواند 1 ساعت و 30 دقیقه بیشتر از iPhone X روشن بماند.








یکی از بهترین بخش‌های این تراشه قابلیت‌ جدیدی است که به وسیله آن قدرت پردازشی بسیاری ایجاد می‌شود؛ به خصوص برنامه‌‌هایی که از فریمورک یادگیری ماشینی اپل یعنی Core ML استفاده می‌کنند. این برنامه‌ها به لطف این فریمورک و پردازشگر A12 Bionic تا 9 برابر سریعتر نسبت به نسل قبل اجرا می‌شوند. در خلل رونمایی از تراشه A12، اپل از برنامه جالب Homecourt رونمایی کرد که می‌تواند با استفاده از دوربین اصلی در هنگام انجام ورزش‌هایی مانند بسکتبال، تعداد گل، پاس و خطای بازیکنان را بشمارد. آنالیز لحظه‌ای حرکات با این سرعت و دقت بدون وجود تراشه قدرتمند A12 ممکن نیست.





منبع : شهر سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار