کد خبر: ۱۹۵۱۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۸ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - 2018 September 12
در روزگاری به سر می‌بریم که هوش مصنوعی می‌تواند متخصصان را در پیش بینی احتمال مرگ بیماران شکست دهد، پیشرفت تومور‌ سرطانی را پیش بینی کند، فایل های صوتی را به ویدیو بدل کرده و حتی ۵۰ بیماری چشمی را تشخیص دهد.

به گزارش آی تابناک : حال به نظر می‌رسد که این تکنولوژی به قدری پیشرفت کرده که دانشجویان MIT برای پخت پیتزا از آن کمک می‌گیرند.

به تازگی محققان و دانشجویان فوق دکترا مؤسسه فناوری ماساچوست توانسته‌اند پروژه‌ای بر اساس یادگیری ماشینی تعریف کنند که می‌تواند با استفاده از صد‌ها دستور پخت پیتزا‌های مختلف، گزینه‌ مناسبی را انتخاب کرده و به دست کاربر برساند.

سیستم طراحی شده توسط این پژوهشگران در واقع یک شبکه‌ی عصبی با کد منبع باز است که می‌تواند عباراتی را از دیتابیس متنی افزوده شده به آن استفاده کند و نتایج مطلوبی را در اختیار کاربر قرار دهد.

حال رستورانی به نام Crush Pizzaسعی دارد با کمک گرفتن از سیستم یاد شده، پیتزاهایی به دستور آن تهیه کند. باید گفت که برخی مواد اولیه بکار رفته در این دستورالعمل‌ها نظیر پنیر کاراملی تکه شده یا سس سالاد گردویی جز عناصر همیشگی پیتزا به شمار نمی‌روند اما با این وجود طی فرآیند یاد شده، پیتزا‌های خوش مزه و منحصر به فردی خلق شده است.

گفته شده یکی از خوشمزه‌ترین و عجیبت ترین پیتزای تهیه شده با کمک هوش مصنوعی ، مدلی است که با ترکیب میگو، مربا و سس ایتالیایی خلق شده است. این پیتزا به قدری خوب از درآمده که صاحبان رستوران یاد شده سعی کردند آن را به منوی خود اضافه کنند.

ایده‌ی استفاده از هوش مصنوعی برای تهیه‌ی دستور پخت غذا در ابتدا توسط سرآشپز واتسون مطرح شد و شرکت IBM سعی کرد با همکاری وی پروژه‌ای بدین منظور خلق کند. بر اساس پرو‌ژه‌ی یاد شده هوش مصنوعی سعی می‌کرد با بررسی ۱۰ هزار دستور غذایی مختلف، گزینه‌ی مناسبی را خلق کند. در سال ۲۰۱۵ میلادی، کتاب آشپزی متفاوتی با بهره بردن از همین سیستم IBM منتشر شد.



منبع : VENTUREBEAT 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار