کد خبر: ۱۹۵۰۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۸ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - 2018 September 11
با توجه به اطلاعات فاش‌شده از سند مربوط به پتنت سیستم خنک‌کننده‌ی مایع سامسونگ، مشخص شد که کره‌ای‌ها ماه‌ها قبل این پتنت را ثبت کرده بودند.

به گزارش آی تابناک : اطلاعات فاش‌شده‌ در سند مربوط به پتنت ثبت‌شده‌ی سامسونگ در اداره مالکیت معنوی کره (KIPO) به‌شماره‌ی ۱۰۲۰۱۸۰۰۹۶۲۴۰ نشان می‌دهد که کره‌ای‌ها ماه‌ها قبل پتنت مربوط به سیستم خنک‌کننده‌ی مایع را که در برخی گوشی‌های هوشمند مورد استفاده قرار می‌گیرد، ثبت کرده بودند.

فروردین‌ماه سال ۱۳۹۵، سامسونگ جزئیات سیستم خنک کننده بکار رفته در گلکسی اس ۷ و اس ۷ اج را منتشر کرد. بعد از معرفی گلکسی نوت ۹ توسط سامسونگ در مردادماه سال جاری، مجددا سامسونگ اطلاعات دقیقی از سیستم خنک‌سازی گلکسی نوت ۹ منتشر کرد. ظاهرا مکانیزم و فناوری به‌کاربرده‌شده در سیستم خنک‌کننده‌‌‌ی گلکسی نوت ۹ استفاده می‌شود با سیستم خنک‌کننده‌ی به‌کاربرده‌شده در گوشی‌های قبلی، تفاوت‌هایی دارد. 

پیشتر گفته شده بود که سامسونگ در گلکسی نوت ۹ نیز همانند تمامی پرچمداران اخیر خود، از سیستم خنک‌‌کننده‌ی آبی-کربنی برای خنک‌کردن پردازنده و باتری و دور کردن حرارت از آن‌ها استفاده کرده است. ظاهرا سامسونگ از لایه‌ای از جنس مس در سیستم‌ خنک‌کننده‌ی مایع خود استفاده کرده که بین دو لایه فیبر کربنی قرار گرفته است. با این وجود در فایل پتنت اشاره‌ای به تفاوت مکانیزم و روش عملکرد فیبر کربنی در نسل جدید خنک‌کننده نشده است. ظاهرا در سیستم‌خنک‌کننده‌ی جدید هم، مانند سیستم قبلی از لایه‌ی کربنی استفاده می‌کند؛ ولی مکانیزم عملکرد آن و روش به‌کاربرده‌شده در آن بهبود یافته است، هرچند در ظاهر تغییری در این قسمت مشاهده نشود. 


به‌علاوه، یاداشتی که در انتهای فایل پتنت نوشته‌شده است، نشان می‌دهد که باید منتظر بروزسانی دیگری در سند پتنت باشیم که احتمالا در ماه نوامبر برابر با آبان‌ماه منتشر خواهد شد. به‌نظر می‌رسد که با توجه به شباهت عملکردی و شباهت کلی پتنت جدید با مکانیزم خنک‌کنندگی در گوشی‌های قبلی سامسونگ، کره‌ای در انتشار این خبر تعلل کرده‌اند و به‌سادگی این تغییرات را رسانه‌ای نکرده و توضیحاتی اضافی در مورد آن ارائه نداده‌اند. براساس توضیحات مندرج در فایل پتنت، المان خنک‌کننده‌ی مسی بین دو رسانای گرمایی قرار دارد تا بتواند برای خنک‌سازی و انتقال حرارت، عملکرد لوله‌های خنک‌سازی را بهبود ببخشد. با توجه به تصاویر منتشرشده و توضیحاتی که در مورد این المان مطرح‌ شده، طراحی و مکانیزم عملکرد آن مشابه گوشی‌های گلکسی اس ۹، گلکسی اس ۹ پلاس و گلکسی نوت ۹ است؛ با این تفاوت که لایه‌ی جدید از نظر ظرفیت، ۲.۷ برابر لوله‌ی به‌کاررفته در گلکسی اس ۹ است. افزایش ظرفیت لایه‌ی جدید کمک می‌کند تا 
سیستم خنک‌کننده‌ی جدید بتواند بهتر گرما را پخش کند و گرما را از المان‌های دیگر گوشی دور سازد. با این وجود، موقعیت قرارگیری، شکل ظاهری و سایر مشخصات آن، مشابه مدل‌های قبلی طراحی شده است.

لازم به ذکر است که استفاده از فیبر کربنی در دو طرف رسانا یکی از موضوعات مهم در سیستم خنک‌کننده‌ی مایع محسوب می‌شود، ولی در سند پتنت توضیحی در مورد تفاوت مکانیزم روش جدید ارائه نشده است. شاید یکی از دلایل عدم اشاره به این موضوع، یکسان‌بودن طراحی ظاهری سیستم خنک‌کننده‌ی جدید و قدیم است؛ هرچند مکانیزم عملکرد آن بهبود یافته است و همین تغییرات ظاهرا جزئی، می‌تواند تاثیر زیادی در بهبود سیستم خنک‌کننده‌ی مایع سامسونگ داشته باشد. 



منبع : androidheadlines 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار