کد خبر: ۱۹۴۸۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۴ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - 2018 September 10
چند ماهی از فیلتر پیام‌رسان تلگرام می‌گذرد، اما نسخه های غیر رسمی تلگرام، طلاگرام و هاتگرام همچنان به کار خود ادامه می‌دهند. بحث‌های زیادی پیرامون این موضوع انجام شده است و افرادی نیز به آن واکنش نشان داده اند.
به گزارش تابناک : سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در کانال شخصی در پیام رسان سروش نوشت:راستی اصلا مشکل ما با تلگرام که اسمش نبود ، که حالا با طلا یا هات اضافه بشود حل شود . مشکل ما با تلگرام این است که ساختار این پیام رسان ، استراتژی آن ، رویکرد آن ، واقدامات آن بر علیه امنیت ملی بوده و هست . تجربه حوادث دهم دی ماه پارسال خیلی از این حرف ها را ثابت کرد . مشکل ما این که چهار نفر چهار تا حرف خلاف بزنند یا چند تا عکس نا مربوط در آن منتشر شود نیست. مسئله این است که برنامه تلگرام در کوتاه مدت از طریق سازماندهی شغل خدماتی ، دریافت و پرداخت مالی ،شبکه تبادلات اطلاعات سیاسی ، اجتماعی ، فرهنگی از یک طرف و قابلیت اثر گذاری بر جامعه چهل میلیونی مخاطبی که با حداکثر بی خیالی در اختیار #تلگرام و رفقای آن گذاشته شده است ، از طرف دیگر ، کم کم میرود تا با قابلیت احتمالی بلاک چین که قابلیت مدیریت و کنترل برآن توسط دولت را به حداقل می رساند ، در واقع یک دولتی خود مختار ،درون دولت ما تشکیل می دهد . و در واقع نفی حاکمیت ملی در آن اتفاق میافتد . و می تواند برای تداوم کارکرد خود از ما باج بگیرد .بحث های روز در آمریکا و اتحادیه اروپا در مورد حاکمیت ملی سایبری و حفاظت از داده های مردم و الزام شرکت های بزرگ دنیا به رعایت قوانین سخت گیرانه متناسب با منافع ملی کشورها خواسته فعلی ما چیزی بیشتر از قوانین و سازوکارهای آمریکا و اتحادیه اروپا در این حوزه نیست.
از طرف دیگر یک بازار مخاطب حدود چهل میلیونی بی خیال و رها شده در اختیار تلگرام و رفقا ، در اختیار داشتن اصل سرمایه اطلاعاتی مردم که در قالب اطلاعات حجیم یا بیگ دیتای ملی که در اختیار دشمن قرار دادن آن نیز در تجربه حادثه ده دی پارسال اثبات شد. بنا بر این مشکل تلگرام مسئله به خطر افتادن امنیت ملی است . البته این موارد حداقلی است اگر بخواهیم دقیق تر بیان کنیم موارد دیگری هم هست که در فرصت دیگرمیتوان به آن پرداخت .
الان این دو پوسته فارسی تلگرام چه مشکلی را حل کرده اند ؟ بیگ دیتای ملی کما فی السابق در اختیار دشمن است . کنترل حد اقلی شبیه اب نبات به بچه است برای ... این شرایط ناشی از نگاه سهل اندیشانه به مسئله است.
ما نیازمند یک برنامه بلند مدت در این حوزه هستیم ، یک سامانه پیام رسان صد درصد بومی لازم است تا امنیت داده های مردم و قابلیت حفظ و تداوم حاکمیت ملی ومردم و امنیت ملی را در آن بتوان تامین نمود ه معماری توسعه آینده و حکمرانی اسلامی را در آن تامین نمود.شنیدم که به این دو پیام رسان قول تامین اعتبارو وارز 4200برای خرید دو هزار سرور داده اند .سوال این است که چرا به پیام رسان هایی که اساسا داخلی و بومی هستند این کمک ها انجام نمیشود. اینکه پیام رسان های بومی ناتوان هستند هم، جفایی نابخشودنی به بچه های بسیجی و بی ادعایی است که با دست خالی و بدون حمایت جدی توانستند پیام رسان بومی را به مرز سیزده میلیونی در یکی از انها و سرجمع حدود بیست میلیون برسانند . با این تصمیم بعضی دوستان کمرشان در حال شکستن است . اینکه آقای دوروف رئیس تلگرام بخودش اجازه میدهد تا بعضی از کانال های پر عضو را برای تبدیل به یک ایجنت تلگرام را به دوبی دعوت کند و خارج از کنترل دولت انها را علیه دولت در حوزه اقتصادی تحریک ، سازماندهی و هماهنگ نماید هم خودش یک نکته جدی است .
چهار ماه فرصت و تمدید چند باره . قول و تعهد و باز هم دوباره درخواست فرصت و تمدید .تا کی ؟؟؟
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار