کد خبر: ۱۹۴۷۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۰ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - 2018 September 10
آیا شما در سیستم خود آنتی ویروسی نصب کرده اید که در حال اجرا می‌باشد؟ در این زمان تعداد آنتی ویروس‌های رایگان زیاد شده و این آنتی ویروس‌ها می‌توانند کمکی به مشکلاتی که ویروس‌ها در سیستم تان می‌کنند داشته باشند و بسیاری از کاربران سعی می‌کنند چندین آنتی ویروس رایگان را در سیستم خود نصب کنند تا رایانه امن تری داشته باشند.
هرگز همزمان چند آنتی ویروس را در سیستم خودنصب نکنید

به گزارش تابناک: متأسفانه ، داشتن چند آنتی ویروس کمک شایانی به شما نمی کند . در واقع نصب کردن چند آنتی ویروس ممکن است باعث چندین مشکلات متفاوت شود . این ممکن است عجیب به نظر برسد ( شاید نصب چند آنتی ویروس بر روی رایانه به ظاهر خوب باشد و شما فکر می کنید که رایانه شما دارای چندین لایه محافظ است ) اما دلایلی برای اینکه نباید چندین آنتی ویروس و به صورت هم زمان بر روی سیستم خود نصب داشته باشید وجود دارد .

مشکل در عملکرد
هنگامی که آنتی ویروس بر روی محافظت از سیستم شما در حال انجام کار است ، احتیاج دارد تا از منابع شما در رایانه استفاده کند تا بتواند کار خود را به درستی انجام دهد . آنتی ویروس نه تنها تمام زبانه ها را در رایانه مراقبت می کند تا ویروسی به آنها نفوذ نکند بلکه زمانی که شما یک فلش مموری را به رایانه خود وصل می کنید ، ممکن است آن فلش مموری دارای فایلی ویروسی باشد که از اینترنت دانلود شده است پس آن فلش مموری را هم اسکن می کند تا از ورود ویروس به رایانه جلوگیری کند . این کار آنتی ویروس را به نام "real-time scanning” می شناسند و این وظیفه آنتی ویروس به این معنی است که هر عملی که در رایانه انجام می شود توسط آنتی ویروس بررسی می شود تا رایانه ویروسی نشود .
این خوب است که شما یک آنتی ویروس بر روی رایانه خود نصب کنید تا منابع کافی در اختیار آنتی ویروس باشد تا بتواند کار خود را به درستی انجام دهد . هر چه تعداد آنتی ویروس ها بیشتر باشد مقدار بیشتری از حافظه موقت توسط آن انتی ویروس اشغال می شود که این کار باعث می شود تا حافظه موقتی برای انجام وظایف دیگر در رایانه وجود نداشته باشد و شما به مشکل خواهید خورد و سرعت رایانه شما کند خواهد شد .

هرگز همزمان چند آنتی ویروس را در سیستم خودنصب نکنید

مشکلات مختلفی برای فایل ها و برنامه به وجود خواهد آمد
با نصب چندین آنتی ویروس حتی ممکن است مشکلات بیشتری بر روی رایانه خود داشته باشید . ممکن است چند آنتی ویروس با هم تلاقی داشته و مشکلاتی داشته باشد . هدف آنتی ویروس ها این است فایل ویروسی را تا آنجا که می توانند به سرعت قرنطینه کند تا از رایانه شما در برابر آلوده شدن جلوگیری کند . این ممکن است باعث بشود تا شما چندین آنتی ویروس را با هم نصب کنید تا همه کارهای شما را بررسی کنند . با اینحال که این حرکت خوب به نظر می آید ، اما نتیجه بسیار متفاوت می باشد .

به عنوان مثال شما یک فایل را از اینترنت دانلود می کنید . یک آنتی ویروس خوب این عمل را دیده و بلافاصله آ ن پوشه ای که فایل دانلود شده در آن ذخیره شده است را اسکن می کند . متأسفانه اگر شما چندین آنتی ویروس خوب را بر روی رایانه خود نصب کرده اید آن آنتی ویروس ها به صورت هم زمان یک فایل را با هم اسکن می کنند . ممکن است شما مشاهده کنید که این فایل قفل شده تا کار آنتی ویروس ها برای اسکن کردن تمام شود و در همان حال مشاهده می کنید که عملکرد رایانه شما در زمان اسکن چندین آنتی ویروس پایین آمده است .
زمانی که مشخص شد یک فایلی به ویروس آلوده می باشد ، چندین آنتی ویروس ممکن است باعث مشکلاتی شوند به جای آنکه مشکل را حل کنند . همه آنها می خواهند با روش های مخصوص به خود آن فایل را پاک و حذف کنند ، که اینکار باعث می شود تا آن آنتی ویروس ها از شما بخواهند آن فایل را قرنطینه کنند و اگر شما به یکی از آنتی ویروس ها اجازه دهید که آن فایل را قرنطینه کند دیگر آنتی ویروسها آن فایل قرنطینه شده را باز هم به عنوان ویروس شناسایی می کنند .

هرگز همزمان چند آنتی ویروس را در سیستم خودنصب نکنید


متهم کردن یکدیگر
بیشترین مشکلی که ممکن است چندین آنتی ویروس که با هم بر روی یک رایانه نصب هستند ایجاد کنند این می باشد که آنها هر کدام به یکدیگر اعتماد ندارند . هنگامی که یک آنتی ویروس کار خود را انجام می دهد فکر می کند که شما فقط یک آنتی ویروس بر روی رایانه خود نصب دارید . بنابراین اگر آن آنتی ویروس یک آنتی ویروس دیگر را در رایانه تان شناسایی کند آن آنتی ویروسِ نخست را به عنوان یک فایل ویروسی شناسایی می کند . و در بهترین حالت به شما هشدار می دهد که آن آنتی ویروس دیگر به صورت ویروس می باشد . در بدترین حالت آن آنتی ویروس ها سعی در پاک کردن یکدیگر می کنند که باعث ناپایداری در رایانه شما می شود و فایل های آنتی ویروس شما ممکن است خراب شوند .

اسکن کردن یک فایل
در کل این مقاله ما بر روی برنامه های آنتی ویروس تمرکز کرده بودیم ( آن آنتی ویروس هایی که در پس زمینه در حال فعالیت هستند که حتی آنها در عمق سیستم عامل در حال بررسی و نظارت هستند . شما ممکن است که نرم افزار های ضد تروجان و ضد جاسوسی را برای کمک به حفاظت از رایانه تان نصب کرده باشید . این برنامه ها با آنتی ویروس ها فرق می کنند به طوری که همیشه در حال اسکن کردن رایانه تان نمی باشند اما زمانی که نیاز به اسکن باشد شما می توانید آنها را اجرا کرده تا رایانه تان را اسکن کنند . آیا اسکن کردن آنها در زمانی که آنتی ویروس فعال می باشد مشکل ساز است ؟

هرگز همزمان چند آنتی ویروس را در سیستم خودنصب نکنید


برای جواب دادن به این سوال ، باید بگوییم که شما باید دلیل استفاده از این برنامه ها ( ضد تروجان ، ضد جاسوسی ) برای اسکن رایانه را بدانید . بعضی از این اسکنرها دارای گزینه اسکن همزمان خود می باشند که این قابلیت با آنتی ویروسی که همراه خود آن برنامه هست انجام شود و ممکن است آن آنتی ویروس با آنتی ویروسی که شما بر روی سیستم خود نصب کرده اید تداخل پیدا کرده و مشکل ایجاد کند . اگر شما این قابلیت را غیر فعال کنید و اسکن ساده را انجام دهید دچار مشکل نخواهید شد . به صورت ایده آل شما می توانید آنتی ویروس خود را طوری تنظیم کنید که به اسکنر کاری نداشته باشد تا اسکنر کار خود را انجام دهد در این حالت مشاهده می کنید که عملکرد رایانه شما درست انجام می شود حتی با اینکه دو نرم افزار مذکور در حال اجرا می باشند .
اگر شما تمایل دارید همزمان هم از اسکنر استفاده کنید و هم از آنتی ویروس برای اینکه به مشکلی بر نخورید بهتر است به وب سایت اسکنر مورد علاقه خود مراجعه کنید و راهنمای استفاده از آن را بخوانید . به عنوان مثال Malwarebytes دارای لیست PDF ای از آنتی ویروس هایی می باشد که با اسکنر مذکور سازگاری دارند .

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار