کد خبر: ۱۹۴۷۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۳ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - 2018 September 10
ربات‌های هوشمند با استفاده از هوش مصنوعی محیط خانه را نقشه برداری می‌کنند تا تمامی فضا‌ها را پاکیزه و گردگیری کنند.
به گزارش آی تابناک : کارشناسان به تازگی ربات جاروبرقی هوشمند به نام Roomba ساخته‌اند که می‌تواند پس از پر شدن مخزن زباله آن را به شکل خودکار خالی کند.


این ربات جارو برقی قابلیت برقراری ارتباط با دستیار صوتی شرکت آمازون به نام الکسا را نیز دارد و قیمت آن حدود هزار دلار برآورد شده است.

ربات Roomba افزون بر بدنه اصلی که بر روی زمین حرکت می‌کند دارای یک جایگاه مستقر در کنار دیوار و پس از پر شدن مخزن مواد آلوده روی زمین یا فرش را درون جایگاه تخلیه می‌کند.


این ربات با استفاده از حسگر‌های جانبی و تعدادی دوربین محیط خانه یا محل کار را شناسایی می‌کند و یاد می‌گیرد و به دلیل شکل ظاهری می‌تواند حتی زیر مبلمان یا کمد‌های دیواری را پاکیزه کند.

کاربران این وسیله می‌توانند با فرمان‌های صوتی داده شده به وسیله دستیار صوتی الکسا ربات را راهنمایی کنند تا چه قسمت‌هایی را پاکیزه کند.

امکان تخلیه خودکار مخزن زباله ربات که کیسه زباله به آن متصل می‌شوند سبب کاهش گسترش گرد و غبار به فضای مختلف می‌شود و به این ترتیب از انتقال میکروب به افراد یا محیط خانه جلوگیری می‌شود.


کیسه زباله پس از سی بار تخلیه به وسیله ربات پر می‌شود و به این ترتیب آلودگی محیط زیست کاهش می‌یابد و تنها پس از چند هفته نیاز به تعویض کیسه زباله است.


ربات با نقشه برداری از فضای خانه یا محل کار هر اتاق را شناسایی می‌کند و دارای قابلیت ثبت اطلاعات درباره اتاق‌هایی که پاکیزه شده‌اند، هست.
ربات همچنین دارای حسگر‌های موقعیت یاب و شناسایی موانعی، چون پایه میز و صندلی یا پله است و به این ترتیب با آن‌ها برخورد نمی‌کند.


درنسخه‌های قبلی ربات، اطلاعات اتاق‌ها و نقشه خانه پس از هربار تمیز کردن با پایان عملیات پاک می‌شد اما در نسخه جدید قابلیت ذخیره اطلاعات و یادگیری در ربات ایجاد شده است و به این ترتیب او هربار می‌داند که چه محل‌هایی را باید پاکیزه کند.


منبع:dailymail

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار