کد خبر: ۱۹۴۶۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۵ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - 2018 September 09
در ادامه‌ همکاری‌های مایکروسافت و آمازون در جهت بهبود و توسعه‌ی دستیارهای صوتی کورتانا و الکسا، اکنون کنسول بازی مایکروسافت نیز از دستیار صوتی هوشمند آمازون برای دریافت دستورات صوتی از کاربر پشتیبانی ‌می‌کند.

به گزارش آی تابناک : مایکروسافت به تازگی پشتیبانی از دستیار صوتی الکسا برای کنسول ایکس باکس وان را به صورت ازمایشی و برای کاربران ایکس باکس اینسایدر آغاز کرده است. قابلیت جدیدی که برای این کنسول ارایه شده، امکان پشتیبانی از اسپیکرهای اکو، سونوس و سایر دستگاه‌های مجهز به دستیار صوتی الکسا را فراهم می‌کند. در نتیجه، می‌توان ایکس باکس وان را با استفاده از الکسا کنترل کرد و کارهایی مانند باز کردن بازی، تنظیم صدا، ثبت اسکرین شات، پخش محتوا و ... را از طریق صدای خود انجام داد.

پیش از این نیز برای مدت‌ها می‌توانستیم از کینکت و ژست‌های حرکتی برای این کار استفاده کنیم، اما با توجه به این که مایکروسافت تولید کینکت را متوقف کرده است، فرمان صوتی و دستیار الکسا می‌تواند جایگزین مناسبی باشد که نسل جدیدی از تعامل کاربر با کنسول‌های بازی را رقم می‌زند. البته پیش از این شایعه شده بود که ردموندی‌ها قصد دارند ایکس باکس وان را به گوگل اسیستنت مجهز کنند که با توجه به اظهارات جدید این شرکت، چنین اتفاقی غیر ممکن به نظر نمی‌رسد. مایکروسافت گفته است:

ما به توسعه‌ی این تجربه ادامه خواهیم داد و یکپارچگی با صوت را با دستگاه‌ها، دستیارهای صوتی دیجیتال و سرویس‌های صوتی توسعه می‌دهیم.

با توجه به جملات بیان شده، می‌توان انتظار داشت که در آینده یکپارچگی با دستیارهای صوتی بیشتری را برای ایکس باکس شاهد باشیم. در سال جاری آلبرت پنه‌لو، از بخش ایکس باکس مایکروسافت به آمازون پیوست تا در رسیدن به راه‌کارهای مناسب برای حضور الکسا در حوزه‌ی گیمینگ به این شرکت کمک نماید. استفاده از الکسا در ایکس باکس وان یک همکاری پرسود برای هر دو شرکت مذکور است؛ آمازون با این کار یک قدم بزرگ برای حضور دستیارش در عرصه‌ی گیمینگ برداشت و مایکروسافت نیز از یک دستیار قدرتمند که در کشورهای غربی طرفدار بسیاری دارد، به عنوان یک ویژگی منحصر به فرد برای کنسول خود استفاده می‌کند که بر فروش آن تاثیر خواهد داشت. گفته می‌شود به زودی قابلیت کنترل ایکس باکس وان از طریق دستیارهای صوتی کورتانا و الکسا برای کاربران فراهم خواهد شد.




منبع : ورج 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار