کد خبر: ۱۹۴۴۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۵ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - 2018 September 08
یک مخترع ایرانی موفق به طراحی و ساخت دستگاه کشش کمر و خاجی شد که می تواند دردها و قوس های غیر طبیعی مهره های کمر را رفع کند.
به گزارش آی تابناک : علی پرویزی مخترع و تولید کننده «دستگاه کشش ناحیه کمر و خاجی» در یک شرکت دانش بنیان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: نخاع یکی از بخش های مهم در بدن است که ارتباط بالاتنه و پایین تنه به واسطه آن صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه اگر آسیبی به نخاع وارد شود سیستم بدن دچار مشکل خواهد شد، گفت: به همین دلیل در صدد برآمدیم تا دستگاهی را برای جلوگیری از آسیب به نخاع و خاجی کمر بر اساس یک روش خاص طراحی کنیم.

پرویزی با بیان اینکه کمردرد بیش از حد موجب ضعف، ناتوانی، بی حوصلگی، عدم تحرک، چاقی و ... می شود، خاطر نشان کرد: این دستگاه با اعمال دو نیروی همزمان بالابرنده و کشش در سطح افق بدن فرد باعث می شود دردهای ناحیه کمر برطرف شود.

به گفته وی، چندین نفر از افرادی که نیاز به عمل جراحی داشته اند به واسطه این دستگاه بهبود یافته اند.

پرویزی با اشاره به یکی از ویژگی های این دستگاه کششی عنوان کرد: رفع دردها و ضایعات ناشی از قوس های غیرطبیعی مهره های کمری از قبیل لوردوز و اسکولیوز از جمله مزیت های این دستگاه کششی به شمار می رود.

وی با بیان اینکه این دستگاه نمونه خارجی ندارد، گفت: کشور تاکنون ۵ میلیارد تومان برای واردات این دستگاه هزینه کرده که با تولید آن در کشور می توان از خروج ارز جلوگیری کرد.

وی تاکید کرد: با استفاده از این دستگاه می توان تنگی کانال النخاع در افراد را به راحتی درمان کرد بدون اینکه نیاز به جراحی باشد. تا کنون افرادی بوده اند که با همین دستگاه درمان شده اند.

وی با بیان اینکه همه افراد می توانند از این دستگاه استفاده کنند، گفت: دستگاه کششی برای افراد سالم هم به کار می رود و مدارس، ادارات، سالمندان، بیمارستان، باشگاهها و فدراسیون ها می توانند این دستگاه را داشته باشند.

پرویزی گفت: این دستگاه در قالب یک شرکت دانش بنیان در مرکز رشد فناوری دانشگاه بهزیستی و توانبخشی تهران تولید شده است.

این طرح در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۱۸ در بخش اختراعات ارائه شد.




منبع : مهر 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار