کد خبر: ۱۹۴۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۳ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - 2016 February 20
تقریبا 16 ماه بعد از آنکه یک اتفاق ناگوار منجر به سقوط و از بین رفتن اولین کشتی فضایی «ریچارد برنسون» و شرکت Virgin Galactic در صحرای «موجاوه» کالیفرنیا شد، روز گذشته این شرکت از دومین سفینه فضایی با قابلیت حمل مسافر خود رونمایی کرد.

تقریبا 16 ماه بعد از آنکه یک اتفاق ناگوار منجر به سقوط و از بین رفتن اولین کشتی فضایی «ریچارد برنسون» و شرکت
Virgin Galactic در صحرای «موجاوه» کالیفرنیا شد، روز گذشته این شرکت از دومین سفینه فضایی با قابلیت حمل مسافر خود رونمایی کرد.

از زمان سقوط کشتی فضایی SpaceShip Two ریچارد برنسون در اکتبر 2014، خبر های زیادی در مورد وی و شرکت هوایی اش شنیده نشده بود. سقوطی که منجر به کشته شدن یکی از دو سرنشین آن شد. اما روز گذشته این شرکت دومین تلاش خود را برای فرستادن مسافران ثروتمند و میلیونر به فضا با رونمایی از سفینه فضایی جدید آغاز کرد.

این وسیله که نام آن را VSS Unity گذاشته اند اولین نمونه است که توسط شرکت Spaceship که بازوی تولیدی ویرجین گالکتیک است ساخته شده. همانطور که انتظار میرد این کشتی جدید بسیاری از موارد امنیتی را که منجر به فاجعه سال 2014 شده بود، مورد اصلاح قرار داده است.

برنسون نام این وسیله را بعد از انتشار پیام ویدئویی از سوی استیون هاوکینگ اعلام کرد و همچنین اشاره کرد که تصویری از چشم استیون هاوکینگ بر روی بدنه این کشتی نقش میبندد (آنگونه که در تصویر زیر میبینید).

تماشا کنید: رونمایی از جدیدترین کشتی فضایی «ویرجین گالکتیک»


ریچارد برنسون البته پیش از این پیشنهاد سفری به فضا را به استیون هاوکینگ داده است. استیون هاوکینگ در پیامی که به این مناسبت منتشر کرده است گفته: همیشه رویای سفر فضایی را در سر داشتم اما برای این همه سال فکر میکردم که این موضوع در حد یک رویا است. اگر قادر به این سفر باشم و اگر ریچارد من را با خودش ببرد افتخار میکنم که با این کشتی فضایی سفر کنم.

ظاهر این کشتی جدید دقیقا مشابه کشتی فضایی قبلی است که سقوط کرد. تنها تفاوت در این است که نمونه جدید وجود مکانیزم امنیتی است که مانع از آن میشود تا خلبان قبل از فرود و زود تر از موعد دم کشتی را از حالت ثابت خارج سازد. موضوعی که منجر به سقوط نمونه اول این کشتی فضایی شد.

تماشا کنید: رونمایی از جدیدترین کشتی فضایی «ویرجین گالکتیک»

این کشتی فضایی که قادر به حمل شش مسافر و دو خلبان است میتواند تا ارتفاع 100 کیلومتر بالای سطح زمین به پرواز درآید و حالتی از بی وزنی و نمایی جذاب از کره زمین معلق در سیاهی فضا را به مسافران ارائه کند. تا کنون بیش از 700 نفر برای سفر با این کشتی فضایی ثبت نام کرده اند که هزینه آن برای هر نفر برابر با 250 هزار دلار خواهد بود.

شرکت ویرجین گالکتیک به همراه چند شرکت دیگر از جمله Space X ایلان ماسک، Blue Origin جف بزوس، Stratolaunch Systems پل آلن و همچنین شرکت بویینگ، جزو شرکت هایی هستند که پروژه سفرهای فضایی را دنبال میکنند. البته امکان بردن انسان به فضا تا کنون تنها توسط ناسا، چین و روسیه و همچنین شرکت Scaled Composites که اولین نمونه از کشتی فضایی ویرجین گالکتیک را ساخته بود محقق شده است.

ویدئوی زیر را که وب سایت The Verge از مراسم رونمایی این کشتی فضایی و البته فاجعه سقوط اولین نمونه آن منتشر کرده تماشا کنید:



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار