کد خبر: ۱۹۴۰۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۹ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - 2018 September 05
چند ماهی است که نسخه‌ی بتای عمومی iOS 12 منتشر شده و کاربران کم کم سعی می کنند این سیستم عامل را امتحان کرده و به آن کوچ کنند اما هنوز هم بسیاری از کاربران به iOS 11 دلبستگی دارند و قابلیت های ویژه ای نسخه بعدی آنها را وادار به دریافتش نکرده چرا که اخیراً گزارش شده هنوز 85 درصد صاحبان آیفون و آیپد از iOS 11 استفاده می کنند.

به گزارش آی تابناک : چند ماهی است که نسخه‌ی بتای عمومی iOS 12 منتشر شده و کاربران کم کم سعی می  کنند این سیستم عامل را امتحان کرده و به آن کوچ کنند اما هنوز هم بسیاری از کاربران به iOS 11 دلبستگی دارند و قابلیت های ویژه ای نسخه  بعدی آنها را وادار به دریافتش نکرده  چرا که اخیراً گزارش شده هنوز 85 درصد صاحبان آیفون و آیپد از iOS 11 استفاده می کنند.

همگان تصور می کردند با عرضه‌ی بتای عمومی iOS 12  همه‌ی کاربران نرم افزار جدید را دریافت کرده و نسخه قبلی به فراموشی سپرده می شود اما مشکلات پایداری و چند مسئله عجیب دیگر موجب شده کاربران ترجیح دهند از سیستم عامل قبلی خود یعنی iOS 11 استفاده کنند.

حال به نظر می‌رسد که هنوز تعداد زیادی از صاحبان آیفون و آیپد به سیستم عامل فعلی دلبستگی داشته و برای دریافت بتای نسخه‌ی جدید عجله ندارند.

بر اساس گزارشات اخیر ۸۵ درصد صاحبان گجت‌های اپل از iOS 11 استفاده می‌کنند و تنها ۱۰ درصد از آنها iOS 10 را انتخاب کرده‌اند. این در حالی است که ۵ درصد کاربران نسخه‌های قدیمی تر از این دو را روی گوشی‌هایشان نگه داشته‌اند.

مقایسه‌ی درصد استفاده کاربران از آخرین نسخه‌های سیستم عامل شرکت‌ها با یکدیگر چندان درست نیست اما سیستم عامل اپل از اندروید در این زمینه عملکرد بهتری دارد چرا که کاربران گوگل هنوز میان استفاده از نسخه‌های مختلف مردد هستند و درصد کمتری از آنها آخرین نسخه را دریافت کرده‌اند.

البته اپل همیشه موفق شده با ویژگی‌های جدید تعبیه شده در سیستم عامل‌های خود، کاربران را به آپدیت سیستم‌ عامل‌ هایشان ترغیب کند. شمار کاربران iOS 10 در سال گذشته‌ نیز ۸۷ درصد بود. این در حالی است که سال ۲۰۱۶ میلادی، ۸۸ درصد کاربران سراغ سیستم عامل iOS 9 رفته بودند.

البته اپل در عرضه‌ی iOS 11 کمی عجولانه رفتار کرد و نتوانست که سیستم عامل بدون نقص همیشگی‌اش را خلق کند. به همین دلیل رقم یاد شده کمی از رکورد‌های همیشگی این کمپانی فاصله گرفته است. برای مثال نسخه‌ی iOS 11.4 باگ های زیادی داشت که نتوانسته بود رضایت تمامی کاربران را فراهم کند. حال باید دید iOS 12 پایدار و بی عیب نقص می‌تواند پس از عرضه‌ی عمومی خود تمامی رکورد‌های اپل را جابجا کند یا خیر.

 

تماشا کنید: سومین بتای توسعه‌دهندگان iOS 12 منتشر شد

منبع : فون آرنا 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار