کد خبر: ۱۹۳۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۴ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - 2016 February 18
شرکت کنون با هدف قرار دادن بازاری که اصطلاحاً بازارِ «آماتورهای پیشرفته» و یا «نیمه‌حرفه‌ای ها» نامیده می‌شود، محصول جدیدی را روانۀ بازار کرده است که خلف مدل خوشنامِ EOS 70D به شمار می‌آید. این سری جدید EOS 80D نام دارد.
محصول جدید و ارزان‌قیمت کنون برای نیمه‌حرفه‌ای‌ها: D80


شرکت کنون با هدف قرار دادن بازاری که اصطلاحاً بازارِ «آماتورهای پیشرفته» و یا «نیمه‌حرفه‌ای ها» نامیده می‌شود، محصول جدیدی را روانۀ بازار کرده است که خلف مدل خوشنامِ EOS 70D به شمار می‌آید. این سری جدید که EOS 80D نام دارد از یک فوکوس خودکار 45 نقطه‌ای سود می‌برد که امکان خوبی برای عکاسی خبری و خیابانی فراهم می‌کند و اختلاف آن با مدل‌های حرفه‌ای قابل قبول است. همچنین، مدل جدید از حسگر قوی 24.4 مگاپیکسلیِ APS-C CMOS سود می‌برد که تعداد پیکسل آن هم در سطح مدل‌های پیشرفته‌تر کنون است؛ البته واضح است که در مورد یک حسگر فول‌فریم صحبت نمی‌کنیم.

در مورد طییف حساسیت‌هایی (ISO) که این مدل پوشش می‌دهد، با وجود بهبود نسبت به مدل قبلی 70D و رسیدن به بیشینۀ (Maximum)16000، هنوز هم با دوربین‌های حرفه‌ای به ویژه سلاطین حساسیت حسگر، یعنی مدل‌های جدید نیکون فاصلۀ بسیار زیادی دارد؛ البته همانگونه که ذکر شد، مصرف‌کنندۀ هدف این دوربین‌ نیمه‌حرفه‌ای ها هستند و همین حساسیت 16000 که قابل ارتقاء به 25600 هم هست، کاملاً جوابگوی نیازهای روزمرۀ آن‌ها هست. همچنین، توانایی آن در ثبت 7 فریم در ثانیه در حالت ثبت مداوم (Continuous shooting ) نیز هرچند قابل مقایسه با دوربین‌های حرفه‌ای نیست، اما بازهم جوابگوی نیازهای روزمره هست.

محصول جدید و ارزان‌قیمت کنون برای نیمه‌حرفه‌ای‌ها: D80

مدل 80D از یک منظره‌یاب اپتیکال با پوشش صد درصد هم برخوردار است و با یک سیستم فوکوس خودکار بهودیافتۀ Dual Pixel CMOS، جک میکروفون و جک هدفون امکانات خوبی را هم برای فیلم‌برداری فراهم می‌آورد. به ویژه اینکه امکان فیلم‌برداری با کیفیت Full HD 1080 نیز برای آن فراهم شده است.

گفته شده است که این دوربین علاوه بر فوکوس خودکار، امکان ردیابی رنگ‌ها را نیز دارد که برای تعقیب سوژه های انسانی به وسیلۀ شناسایی رنگ پوست آن‌ها به کار می‌آید.

این دوربین قرار است در ماه مارس با قیمت بدنۀ تنها 1.199 دلار و یا بدنه به همراه یک لنز جدید 18-135mm با قیمت 1.799 دلار عرضه شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار