کد خبر: ۱۹۳۷۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۴ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - 2018 September 03
ذخیره حساس‌ترین فایل‌ها بر روی هارد دیسک هنوز منطقی ترین کار به نظر می رسد. اما همیشه راحت‌ترین گزینه نیست و به همین دلیل است که خیلی‌ها از فضای ابری به عنوان انتخاب دوم خود استفاده می کنند.

به گزارش آی تابناک : از مزایا استفاده از فضای ابری می توان به مواردی از قبیل دسترسی آسان به آن، آسودگی اشتراک فایل‌های ذخیره شده، قابلیت دسترسی از طریق هر نوعی از  دستگاه‌ها  ویا سیستم عامل اشاره کرد. همچنین این بسیار خوب است که در صورت بروز مشکلی برای هارد دیسک، از فایل‌های خود یک نسخه پشتیبان داشته باشیم.

برای در اختیار داشتن یک فضای ابری سرویس‌های زیادی برای انتخاب پیش روی شما قرار دارند، سرویس‌هایی که بعضی از آن‌ها بسیار به یک دیگر شبیه هستند. درواقع هسته اصلی فعالیت آن‌ها که قرار دادن فضای ذخیره سازی در اختیار شماست  یکسان می‌باشد و فقط امکانات و جزئیات ارائه خدمات هر سرویس ممکن است با دیگر سرویس‌ها متفاوت باشند.

در ادامه این مطلب به برسی و تحلیل معروف‌ترین سرویس‌های ارائه دهنده فضا ابری پرداخته‌ایم، با ما همراه باشید تا به کمک این برسی‌ها قادر به انتخاب یک سرویس دهنده متناسب با نیاز‌های خود  شوید.

Google Drive

 اگر یک حساب گوگل دارید،  پس 15 گیگابایت فضای رایگان  بر روی درایو نیز دارید  که هرگز منقضی نمی‌شود. نوع فایلی که می‌خواهید ذخیره کنید کاملا انتخاب خودتان است، اما درایو در کار با اسناد بسیار خوب عمل می‌کند و اجازه دسترسی در زمان واقعی و ویرایش حجم بالایی از متن‌ها، صفحات گسترده و اسلاید‌ها را فراهم می‌سازد. ایمیل‌ها و هر چیز دیگری که از طریق جیمیل دریافت کنید در حساب درایو شما ذخیره خواهد شد، اما با مدیریت صندوق ورود جیمیل خود می‌توانید همچنان از اکثریت این حافظه 15 گیگابایتی برای ذخیره‌ سازی فایل‌های خود استفاده کنید.

کاربران اندروید  می‌توانند با استفاده از Drive ،از اطلاعات تلفن های خود مانند مخاطبین،  پیامک‌ها، اپلیکیشن‌ها، تنظیمات و تنظیمات تماس نسخه پشتیبان تهیه کنند که در مواقعی که شما نیاز دارید تا تلفن خود را به حالت کارخانه‌ای بازنشانی کنید بسیار کاربرد دارد.

اپلیکیشنها:  اپلیکیشن درایو هم برای اندروید و هم برای IOS در دسترس است و برای  کامپوتر‌های  دستکتاپ می‌توانید حساب خود را از طریق یک مرورگر وب  مدیریت کنید. همچنین برنامه پشتیبانی و همگام سازی گوگل، به صورت خوکار تغییرات فایل‌ها در کامپیوتر‌ را بر Drive نیز اعمال می‌کند.

Microsoft OneDrive

همانطور که ملاحضه می‌کنید کمپانی‌های سرویس دهنده زیاد از خلاقیت  در نام گذاری سرویس‌های ابری خود استفاده نکرده‌اند و بهتر است که این سرویس را با درایو گوگل اشتباه نگیریم. اگر یک حساب مایکروسافت و یا Outlook دارید، به شما 5 گیگابایت حافظه ابری رایگان تعلق خواهد گرفت.  سرویس رایگان وان درایو فقط شامل حافظه خواهد شد و برای استفاده از Office 365 مجبور به پرداخت هزینه‌ آن خواهید بود. پرداخت مبلغ ماهیانه 6.99 دلار یا سالیانه 69.99 یک ترابایت فضا و حق استفاده از تمامی امکانات Office 365 را فراهم می‌سازد.

اپلیکیشنهااپلیکیشن وان درایو برای IOS، اندروید و و سیستم عامل ویندوزفون خود مایکروسافت برای موبایل‌،موجود می‌باشد. و با پرداخت حداقل ماهیانه 6.99 دلار به برنامه‌هایی مانند مایکروسافت ورد بر روی موبایل، تبلت و کامپیوتر ویندوز و یا مک خود (جایی که وان درایو به صورت خودکار فایل‌های شما را ذخیره می‌کند) دسترسی داشته باشید.

Amazon Drive

با داشتن حساب آمازون ماهیانه 5 گیگابایت فضای ابری به شما تعلق خواهد گرفت. برخلاف درایو گوگل و وان درایو مایکروسافت، آمازون اجازه ویرایش اسناد ذخیره‌شده را به شما نمی‌دهد، درواقع سیستم کار بر اساس Realtime در اینجا موجود نخواهد بود و فقط یک فضای ذخیره سازی عادی در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

اپلیکیشنها اپلیکیشن آمازون درایو برای IOS و اندروید موجود می باشد و با استفاده از آن‌ها به راحتی قادر خواهید بود تا به فایل‌های ذخیره شده خود دسترسی و آن‌هارا مدیریت کنید. اپلیکیشن ویندوز و مک این سرویس نیز امکانات مشابه را شامل می‌شود و علاوه بر آن‌ها قابلیت تنظیم آپلود خودکار فایل‌های منتخب کاربر را بدون نیاز هیچ عمل دیگری از کاربر  شامل می‌شود.

Apple iCloud

به هر کسی با آیدی اپل، 5گیگابایت فضای ابری تعلق خواهد گرفت که می‌تواند از طریق آیفون، آیپد و سایت آیکلود به آن دسترسی داشته باشد. مانند گوگل، اپل نیز برنامه‌های کاربردی خود را برای استفاده کاربران به آن‌ها  ارائه می‌کند (Pages, Numbers, and Keynote) و سیستم کار بر اساس زمان واقعی در این جا موجود خواهد بود.

یکی از مزایای آیکلود راحتی استفاده از آن است به طوری که نسخه وب آن  مانند یک دستگاه IOS در اینترنت به نظر می‌رسد. فایل‌ها واطلاعات دیگری نظیر پیام‌ها، تقویم، یادآور‌ها و یاد داشت‌ها قابلیت ذخیره در آیکلود را دارا هستند.

اپلیکیشنها هیچ اپلیکییشن اندرویدی برای آیکلود وجود ندارد، اپلیکیشن این سرویس برای دستگاه‌های IOS مانند آیفون و آیپد و همچنین سیستم‌عامل‌های مک و ویندوز موجود است.

شما در آیکلود یک پیشنهاد حاوی فضای ذخیره سازی بزرگ دریافت نمی‌کنید و اگر فایل های بسیار حجیم برای ذخیره سازی دارید، بهتر است یک سرویس دیگر را برگزینید.

Dropbox

 با ساخت یک حساب دراپ باکس، 2 گیگابایت فضا در اختیار شما قرار خواهد گرفت. سرویس رایگان دراپ باکس که به عنوان سرویس پایه از آن یاد می‌شود، امکان کار براساس  سیستم  Realtime را با دیگران در Dropbox Paper، نرم افزار  ویراستار متن خود فراهم می‌سازد.

اپلیکیشنهااپلیکیشن دراپ باکس برای اندروید، مک، ویندوز و IOS و موجود می‌باشد.

BOX

 با ایجاد یک حساب کاربری باکس، یک فضای 10 گیگابایتی به شما تعلق پیدا می‌کند. مانند دراپ باکس، باکس نیز امکان ساخت و ویرایش اسناد متنی را به کاربران می دهد و از سیستم کار بر اساس Realtime پشتیبانی می‌کند.

اپلیکیشنهااپلیکیشن‌های باکس درایو برای سیستم‌های دسکتاپ و همچنین سیستم عامل‌های اندروید و IOS موجود هستند که به کاربران اجازه دسترسی آسان و مدیریت فضای ابری را می‌دهند.





منبع : سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار